Spring naar content

48 publicaties gevonden

  • a review and content analysis

    Background: In May 2013, the iTunes and Google Play stores contained 23,490 and 17,756 smartphone applications (apps) categorized as Health and Fitness, respectively. The quality of these apps, in terms…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • gamification in health and fitness apps

    Background: Gamification has been a predominant focus of the health app industry in recent years. However, to our knowledge, there has yet to be a review of gamification elements in…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • een onderzoek naar sportmotivatie en het effect van de causale oriëntaties uit de self-determination theory

    In deze scriptie staat een onderzoek beschreven naar het effect van de sociale interactie binnen sportapplicaties op de intrinsieke en extrinsieke sportmotivatie. Daarnaast is gekeken naar de effecten van de…

    Scriptie
  • vergelijking van spelgerichte en prestatiegerichte sport apps in de context van sportmotivatie

    Hoewel voldoende sporten goed is voor de gezondheid zijn er veel mensen die niet aan de normen voldoen. Ontwikkelingen op het gebied van mobiele apps hebben gezorgd voor meer potentiële…

    Scriptie
  • een onderzoek naar het effect van sociale interactie in en via sportapplicaties op de sportmotivatie en de invloed van het sportief zelfbeeld daarop

    Sporten is een belangrijk onderdeel van iemands leven. Hetzelfde geldt langzamerhand steeds meer voor mobiele (sport)applicaties en sociale media. Er is echter nog weinig onderzoek gedaan naar hoe deze factoren…

    Scriptie
  • hoe het gebruik van sociale media in sportapplicaties mensen kan motiveren om meer te sporten

    Dit onderzoek biedt inzicht in het gebruik van sportapplicaties en nieuwe media in gezondheidscommunicatie. Er is onderzocht welke invloed het delen van sportprestaties via sportapplicaties op sociale media heeft op…

    Scriptie
  • hoe interactie in applicaties motivatie kan verhogen en de rol van eigen-effectiviteit en sociale ondersteuning binnen deze relatie

    Nieuwe media worden gekenmerkt door hun hoge mate van interactiviteit. Dit geldt ook voor smartphone applicaties, die de afgelopen jaren sterk in populariteit zijn toegenomen. Veel van deze applicaties zijn…

    Scriptie
  • Via een impulsproject realiseerde Peter Iserbyt de ontwikkeling van een ‘reanimatie app’. Deze is gratis te downloaden in de iStore (voor iPad). De app is gemaakt in samenwerking met prof. Nathalie Charlier…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Na een twee jaar durende zoektocht naar informatie over apps en de juiste toepassingen ervan in de gymzaal is er nu in samenwerking met Bosan een gratis app ontwikkeld waarmee elke docent…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een onderzoek naar de invloed van mobiele applicaties (apps) op de zelfeffectiviteit en de motivatie om te gaan en blijven sporten en bewegen

    In een online experiment, uitgevoerd onder 134 Nederlanders, is onderzocht wat de invloed is van het type app op zelfeffectiviteit en sportmotivatie. Het doel van het onderzoek was om inzicht…

    Scriptie