Spring naar content

34 publicaties gevonden

  • een kwalitatief onderzoek naar de maatschappelijke waarde van hostcityschap van de Nationale Sportweek

    De Nationale Sportweek is een sportpromotiecampagne georganiseerd door NOC*NSF. Het doel van de Nationale Sportweek is om sport te promoten en mensen te inspireren tot bewegen. De Nationale Sportweek werkt…

    Scriptie
  • Met name politici en media kennen vaak een maatschappelijke waarde aan topsportevenementen toe, zoals het vergroten van sportparticipatie of sociale cohesie. Vanuit de literatuur weten we echter dat deze maatschappelijke…

    Rapport
  • advies om de impact bij sportevenementen te vergroten

    De Nederlandse Sportraad (NLsportraad) adviseert de minister om partijen zoals sportbonden en gemeenten te vragen voorafgaand aan een evenement inzichtelijk te maken welke maatschappelijke doelen zij nastreven. Na afloop van…

    Rapport
  • Voor de financiering van een groot sport evenement (Youth Olympic Games Bid Rotterdam 2023), Publiek Private Partnerschappen (Harten voor Sport, Leidsche Rijn) en het "Old Stars voetbalprogramma" in samenwerking met Eredivisie CV

    Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport stimuleert ondernemerschap in de sport. De manier waarop financiering is vormgegeven speelt daarbij een belangrijke. Het Ministerie wil weten in hoeverre private partijen…

    Rapport
  • de maatschappelijke betekenis van de Olympische en Paralympische Spelen 2016

    In het boek ‘The story of Rio 2016’ schetsen de auteurs een beeld van de Spelen in Rio de Janeiro en wat dat evenement in Brazilië en Nederland teweeg heeft gebracht.…

    Boek
  • past, present and future

    The Concept of the book is based on the footprint, which is the footprint, trail or mark left by the Mega-event. Necessarily, it is not based only on the legacy,…

    Rapport