Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
31 publicaties gevonden
-
In dit hoofdstuk doen de auteurs verslag van ontwikkelingen in de berichtgeving over vrouwenvoetbal in de traditionele sportmedia (tv, kranten) over de periode 1995-2015, zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin.…
-
Infographic van het Mulier Instituut over vrouwenvoetbal in Nederland (met o.a. informatie over sportdeelname en ledenaantallen).
-
tijd voor een impuls!
Artikel van Koen Breedveld (Mulier Instituut) en Willemijn Baken (Kenniscentrum Sport) in Sport & Strategie over de hoogtepunten en dieptepunten van sportjaar 2016/2017.
-
evaluatie van het side-eventsprogramma van WEURO 2017, managementsamenvatting
De KNVB en de Stichting EK Vrouwen 2017 grepen WEURO 2017 aan om bij te dragen aan doelen op het gebied van de bekendheid, het imago en de participatie van…
-
In deze rapportage presenteren de auteurs de resultaten van een exploratieve studie onder topspeelsters en hun publiek over vrouwenvoetbal en sociale media, in het bijzonder Twitter. De centrale vraag is:…
-
een onderzoek naar de betekenisgeving van mannelijke en vrouwelijke mediagebruikers aan gender in voetbal op televisie en social media
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: welke betekenissen geven mannelijke en vrouwelijke mediagebruikers aan gender in mannen- en vrouwenvoetbal in de Nederlandse traditionele media en…
-
factsheet 2015/3
Van 6 juni tot 5 juli 2015 wordt in Canada het wereldkampioenschap vrouwenvoetbal gespeeld. Na deelname aan twee Europese kampioenschappen in 2009 en 2013, is het de eerste keer in…
-
topspeelsters en twittervolgers, factsheet 2015/5
Voorafgaand aan het WK vrouwenvoetbal 2015 in Canada was vrouwenvoetbal relatief veel in de media. Traditionele media (kranten en TV) berichten sinds 2007 meer, neutraler en professioneler over het vrouwenvoetbal.…
-
onderzoek naar discoursen en beleid in het vrouwentopvoetbal
In het vrouwenvoetbal in Nederland is in 2007 een eredivisie vrouwen opgericht. Daarin zijn al vijf betaald voetbal organisaties weer gestopt met hun vrouwentak en de competitie verandert vaak. Onduidelijk was…
-
Het doel van dit onderzoek is om de betekenisgeving aan vrouwenvoetbal van jonge vrouwelijke voetballers van 15 t/m 20 jaar, en de rol die sociale media hierin spelen, te onderzoeken. In dit…