Spring naar content

34 publicaties gevonden

  • een kwalitatief onderzoek naar de maatschappelijke waarde van hostcityschap van de Nationale Sportweek

    De Nationale Sportweek is een sportpromotiecampagne georganiseerd door NOC*NSF. Het doel van de Nationale Sportweek is om sport te promoten en mensen te inspireren tot bewegen. De Nationale Sportweek werkt…

    Scriptie
  • advies om de impact bij sportevenementen te vergroten

    De Nederlandse Sportraad (NLsportraad) adviseert de minister om partijen zoals sportbonden en gemeenten te vragen voorafgaand aan een evenement inzichtelijk te maken welke maatschappelijke doelen zij nastreven. Na afloop van…

    Rapport
  • hefboom voor maatschappelijke betekenis?

    Artikel van Koen Breedveld, Paul Hover en Jerzy Straatmeijer (Mulier Instituut) in Sport & Strategie waarbij in wordt gegaan op sportevenementen; waar ze voor worden ingezet en wat het de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • De Nederlandse overheid zet fors in op sportevenementen. Daarbij stelt het nadrukkelijk de voorwaarde dat sportevenementen ook maatschappelijk van betekenis zijn. Maar welk bewijs is er dat grote sportevenementen een…

    Artikel in vaktijdschrift
  • De gemeente Den Haag heeft behoefte aan meer inzicht in de economische betekenis van haar evenementen. Zij heeft daarom besloten in 2016 van vrijwel al haar gesubsidieerde evenementen de directe…

    Rapport
  • Met name politici en media kennen vaak een maatschappelijke waarde aan topsportevenementen toe, zoals het vergroten van sportparticipatie of sociale cohesie. Vanuit de literatuur weten we echter dat deze maatschappelijke…

    Rapport
  • past, present and future

    The Concept of the book is based on the footprint, which is the footprint, trail or mark left by the Mega-event. Necessarily, it is not based only on the legacy,…

    Rapport