Spring naar content

21.901 publicaties gevonden

  • 1-meting

    Variatie in de uitvoering en een intrinsiek gemotiveerde leerkracht zijn belangrijk voor het succes van The Daily Mile. Beide zien we terug op scholen die al langer aan The Daily…

    Rapport
  • Overzicht met verwijzingen naar diverse wandelaanpakken: erkende interventies, lokale voorbeelden, overzichten en platforms van een aantal organisaties, en artikelen over wandelen in relatie tot gezondheid en leefstijlbevordering.

    Brochure
  • een antwoord op de vraag wat 'goed leren bewegen' is

    Het motto van de KVLO is: ‘Goed leren bewegen, een leven lang actief!’ In een topicartikel van het LO Magazine over ‘Visie en doelstellingen’ in LO5 van 2022 vraagt een…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Beter leren bewegen doe je in een steeds veranderende omgeving en onder telkens wisselende omstandigheden. Gevolg is dat (leren) bewegen voor elk kind anders is. In dit artikel lees je…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Badminton is is ontzettend leuk om te doen en een kind ervaart al snel succesbeleving. Dit alles kan bijdragen aan het vergroten van het zelfvertrouwen, het probleemoplossend vermogen en het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • goed leren bewegen en leren beter te bewegen

    ‘Goed leren bewegen’ is de slogan van de KVLO. Vanuit de geschiedenis van ons vak is er vooral aandacht geweest en nog steeds voor het ‘leren beter te bewegen’: ‘goed…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een kijkje in de gymzaal van Wilke van Coolwijk

    In deze artikelenreeks nemen Anna-Maria van Dillen en Christa Rietberg een kijkje bij vakcollega’s die werken in de verschillende typen speciaal onderwijs. Wat drijft hen en welke issues spelen in…

    Artikel in vaktijdschrift
  • van spel tot sport

    Competitief, dynamisch en multi-didactisch; spikeball omvat bijna elk aspect van spel- en  sportgericht bewegingsonderwijs. Het traint tegelijkertijd focus, teamgevoel, conditie en coördinatie. Wat dertig jaar geleden begon als een spel…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een systematiek die in de praktijk positief uitpakt voor de individuele leerling

    Hoe kun je kinderen op een positieve manier beoordelen in het bewegingsonderwijs, zodat zij gemotiveerd blijven om te bewegen? En kan dit op een veelzeggende manier, zodat  ouders/verzorgers ook begrijpen…

    Artikel in vaktijdschrift