Spring naar content

59 publicaties gevonden

  • een verkenning van doorlopende leerlijnen in het bewegingsonderwijs in de basisvorming

    Het thema Doorlopende Leerlijnen is een hot item. Het is een kwaliteitscriterium voor goed onderwijs en een goed leerproces van de leerlingen. Leerlingen zijn degenen die moeten ervaren dat leerlijnen…

    Rapport
  • handreiking schoolexamen LO 1 VMBO

    Deze handreiking is bedoeld voor scholen die wat meer richting willen geven aan het eindexamenprogramma LO 1. Voor de exameneenheden die met een schoolexamen afgesloten worden (twee-derde deel van het…

    Handboek / handleiding
  • heen en weer 2, een introductie in tennis, tafeltennis, beachball en squash

    In de kerndoelen voor de basisvorming vormen de racketspelen een verplicht onderdeel van het spelonderwijs. Vaak wordt gekozen voor badminton, omdat dit spel makkelijk te organiseren is en ook snel…

    Boek
  • 'meisjes en jongens' en 'sportoriëntatie', twee niet-domeingebonden thema's

    De lichamelijke opvoeding in de basisvorming bestaat normaal gesproken uit lessen spel, turnen, bewegen en muziek, zelfverdediging en atletiek. Dat zijn de domeinen van de kerndoelen basisvorming. Het is echter…

    Boek
  • lichamelijke opvoeding 2

    Van 2000 tot en met 2003 bracht SLO voor alle vakken in de tweede fase jaarlijks een vakdossier uit, in het kader van het project ‘Herziening examenprogramma’s havo/vwo’. De herziening…

    Rapport
  • lichamelijke opvoeding

    Dit vakdossier is onderdeel van het project ‘Herziening examenprogramma’s havo/vwo’. Doel van dit project is het bijdragen aan de beleidsvoorbereiding van de geplande herziening van deze examenprogramma’s. Het vakdossier bevat…

    Rapport
  • samen in balans I, eenvoudige acrobatiek voor de school

    ‘Samen in balans I’ beschrijft op een systematische manier hoe een docent leerlingen (vanaf ongeveer 14 jaar) kan introduceren in acrobatiek. Het boek bestaat uit een praktijkgedeelte waarin de opeenvolgende…

    Boek
  • samen in balans 2, vervolgacrobatiek voor de school

    Dit handboek is het vervolg op ‘Samen in balans I’. Het boek tracht handvatten te bieden om balanceren een meer prominente plek in het bewegingsonderwijs te geven. Het gaat dan…

    Boek