Spring naar content

54 publicaties gevonden

  • heen en weer 2, een introductie in tennis, tafeltennis, beachball en squash

    In de kerndoelen voor de basisvorming vormen de racketspelen een verplicht onderdeel van het spelonderwijs. Vaak wordt gekozen voor badminton, omdat dit spel makkelijk te organiseren is en ook snel…

    Boek
  • 'meisjes en jongens' en 'sportoriëntatie', twee niet-domeingebonden thema's

    De lichamelijke opvoeding in de basisvorming bestaat normaal gesproken uit lessen spel, turnen, bewegen en muziek, zelfverdediging en atletiek. Dat zijn de domeinen van de kerndoelen basisvorming. Het is echter…

    Boek
  • bewegen en samenleving voor LO-2

    Deze publicatie is een tekst- en werkboek dat kan worden gebruikt in het programma ‘lichamelijke opvoeding 2’ binnen het voortgezet onderwijs. Het bevat opdrachten en leesteksten.

    Werkboek / instrument
  • LO2 vmbo GL en TL

    Binnen de globaal geformuleerde eindtermen van LO2 in het vmbo is er ruimte voor scholen om eigen inhoudelijke keuzes voor de concretisering van de eindtermen te maken. Scholen zijn niet…

    Rapport
  • actuele stand van zaken invoering tweede fase, deelvak lichamelijke opvoeding 2 voor havo/vwo, inclusief examenprogramma's

    In deze brochure staan de eindtermen van zowel havo als vwo met betrekking tot het vak LO2, en er wordt nadere informatie gegeven over de programma’s. Deze brochure vervangt de…

    Rapport
  • lichamelijke opvoeding

    Dit vakdossier is onderdeel van het project ‘Herziening examenprogramma’s havo/vwo’. Doel van dit project is het bijdragen aan de beleidsvoorbereiding van de geplande herziening van deze examenprogramma’s. Het vakdossier bevat…

    Rapport
  • samen in balans I, eenvoudige acrobatiek voor de school

    ‘Samen in balans I’ beschrijft op een systematische manier hoe een docent leerlingen (vanaf ongeveer 14 jaar) kan introduceren in acrobatiek. Het boek bestaat uit een praktijkgedeelte waarin de opeenvolgende…

    Boek
  • samen in balans 2, vervolgacrobatiek voor de school

    Dit handboek is het vervolg op ‘Samen in balans I’. Het boek tracht handvatten te bieden om balanceren een meer prominente plek in het bewegingsonderwijs te geven. Het gaat dan…

    Boek