Spring naar content

19 publicaties gevonden

  • Leerkrachten schakelen vaak leerlingen in als helpers. Zij vinden het thema Bewegen regelen om meerdere redenen belangrijk: zelfstandigheid van leerlingen vergroten, beweegtijd maximaliseren en instructietijd minimaliseren. Uit onderzoek blijkt dat…

    Boek
  • hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?

    In het bewegingsonderwijs hebben reguleringsdoelen een belangrijke plek in het curriculum. Dat merken we niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Er zijn echter weinig studies over hoe dit in…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een praktijkrelevant onderzoek

    De leerstoel en het promotietraject wilden niet alleen een wetenschappelijke bijdrage leveren aan het werkveld, maar ook een praktische, zodat vakleerkrachten handvatten zouden krijgen om kinderen op een betere wijze…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In deze notitie leggen de auteurs uit wat we in Nederland verstaan onder zwemveiligheid. Vanuit een specifieke definitie en gekoppeld aan (inter)nationale literatuur wordt een uitwerking gegeven van drie groepen…

    Rapport
  • 100 jaar geschiedenis van de KBBLO-Koninklijke Belgische Bond voor Lichamelijke Opvoeding, 100 ans d'histoire de la FRBEP-Fédération Royale Belge d'Education Physique

    Historische collectie KVLO. 

    Boek
  • omgaan met lichamelijk en seksueel overschrijdend gedrag in de sport

    Sport met grenzen: Vlaggensysteem is een handig instrument voor sportclubbestuurders, sportbegeleiders en sporters om bewust om te leren gaan met lichamelijk en seksueel grensoverschrijdend gedrag in de sport. Aan de hand…

    Handboek / handleiding