Spring naar content

58 publicaties gevonden

  • een onderzoek naar het effect van het verwerken van een sponsordeal van een voetbalclub in advertenties op het imago, de attitude en koopintentie van fans, fans van een rivaliserende club en niet-fans

    Een onderzoek naar de effecten van het verwerken van een sponsordeal met een voetbalclub in productadvertenties onder verschillende groepen fans; namelijk fans van de voetbalclub, fans van een rivaliserende club en…

    Scriptie
  • een studie naar de invloed van sport celebrity endorsement op de merkattitude en aankoopintentie van de consument

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: In hoeverre is het inzetten van een sport celebrity endorser van invloed op de merkattitude en de aankoopintentie van de…

    Scriptie
  • invloed op merkattitude en geloofwaardigheid van de endorser

    Uit eerder onderzoek blijkt dat het beeld dat mensen hebben over een celebrity invloed heeft op het merk wanneer deze via endorsement gelinkt worden. De betrokkenheid van een celebrity bij…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de effecten van een sportgerelateerd schandaal ten opzichte van een privé-gerelateerd schandaal door een sport celebrity endorser

    In deze thesis wordt verslag gedaan van het onderzoek naar de effecten van verschillende soorten schandalen, die sport celebrity endorsers kunnen ondergaan, op merkattitude. Aan de hand van een experiment…

    Scriptie
  • de invloed ervan op de attitude ten opzichte van een sponsor actief in de financiële sector

    De afgelopen periode zijn er verschillende voorbeelden geweest waarin een sponsor van sport, vaak werkzaam binnen de financiële sector, zich heeft terug getrokken als sponsor als gevolg van schandalen veroorzaakt…

    Scriptie
  • een experiment naar de effecten van bekendheid en congruentie in reclame

    In dit onderzoek werd onderzocht welke invloed bekendheid en congruentie op de merkattitude van een consument hebben. Aan de hand van voorgaand onderzoek en naar aanleiding van het source-credibility model,…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de voorspellende waarde van affectieve attitudes

    Positieve emoties bepalen een groot deel van ons gedrag. De effectiviteit van communicatieboodschappen kan dan ook worden verbeterd door in te spelen op emotie en affect. Het is echter nog onvoldoende duidelijk…

    Scriptie
  • do you like the match?!

    This Master Thesis examines celebrity endorsement on Facebook on the basis of matched information. Three different pretests were conducted to find equally appropriate celebrities, products and brands. In the main…

    Scriptie