Spring naar content

58 publicaties gevonden

  • de invloed van geloofwaardigheid en congruentie op de attitude tegenover het product

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: Wat is de invloed van de geloofwaardigheid van een sportendorser op de attitude tegenover het product en welke rol…

    Scriptie
  • een onderzoek naar het effect van matchfixing binnen het voetbal op de attitude ten opzichte van de sponsor

    In een experiment, uitgevoerd onder 158 Nederlanders, is onderzocht wat de invloed van negatieve publiciteit, in de vorm van matchfixing, omtrent een voetbalclub is op de attitude ten opzichte van…

    Scriptie
  • het gebruik van een sport endorser in printadvertenties

    In deze scriptie staat beschreven wat het effect is van multiple product endorsement op de productattitude en de geloofwaardigheid van de sporter. Tevens wordt onderzocht of de mate van congruentie…

    Scriptie
  • effect van het geslacht van sport celebrity endorsers op productattitude

    Met dit onderzoek is onderzocht in hoeverre er een effect van het geslacht van sport celebrity endorsers op productattitude is. Daarnaast is er rekening gehouden met het geslacht van de…

    Scriptie
  • de invloed van de afkomst van een endorser op merkattitude en koopintentie

    In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van afkomst van een sportendorser op de koopintentie en productattitude. Hierbij werden de variabelen identificatie en geloofwaardigheid meegenomen als mediatoren. Door middel…

    Scriptie
  • de invloed van geslacht, geloofwaardigheid en congruentie op merkattitude

    Dit onderzoek biedt nieuwe inzichten over het gebruik van beroemde sporters als endorsers in reclames. Er is onderzocht in welke mate de congruentie tussen de sportendorser en het merk invloed…

    Scriptie
  • beïnvloedt matchfixing de merkattitude en de geloofwaardigheid van de sponsor?

    Deze studie tracht meer duidelijkheid te geven omtrent de invloed van matchfixing in de sportsponsoring. Aan de hand van een experiment is er onderzocht wat het effect van matchfixing is…

    Scriptie
  • the impact of a celebrity endorser scandal and the effect of a powerful response on consumer attitudes towards the brand

    The use of celebrity endorsement has become very popular in the last few decades. Unfortunately, more and more of these icons in our society have been become involved in some…

    Scriptie
  • hoe attitudes ten opzichte van goede doelen worden beïnvloed door het inzetten van sportevenementen

    Goede doelen hebben tegenwoordig te maken met vele uitdagingen in het werven van fondsen om hun activiteiten te ondersteunen. Sportevenementen bieden goede doelen een goede mogelijkheid om geld in te…

    Scriptie