Spring naar content

58 publicaties gevonden

  • een onderzoek naar de invloed van tailoring op de attitude van de Nederlandse bevolking ten opzichte van sporten

    In dit onderzoek wordt onderzocht of tailoring ingezet kan worden om de attitude van de Nederlandse bevolking ten opzichte van sporten positiever te maken. Ook is hierbij onderzocht of gepercipieerde…

    Scriptie
  • monsterlijk energiek of tipsy van de campagne?, de invloed van congruentie tussen sport en sponsor op merkherinnering, merkattitude en evenementattitude

    Doel van dit onderzoek is zicht te krijgen op welke manier het sponsoren van sportevenementen tegenwoordig effectief bijdraagt aan de verhoging van de merkherinnering, merkattitude en evenementattitude. Het onderzoek is uitgevoerd…

    Scriptie
  • celebrity sport endorsement

    In deze thesis wordt onderzocht welk effect het inzetten van een nationale versus een internationale celebrity sport endorser heeft op de koopintentie en de productattitude van de consument. Tevens werd…

    Scriptie
  • een onderzoek naar het effect van een vrouwelijk en mannelijk Fitspiration account op sportattitude bij Nederlandse jongvolwassenen, en is er een interactie-effect van geslacht en accounttype?

    In deze studie wordt er gekeken naar het effect van een mannelijk dan wel vrouwelijk Fitspiration Instagramaccount op de sportattitude bij Nederlandse jongvolwassenen van 18 tot en met 25 jaar…

    Scriptie
  • Geen kind is hetzelfde. Maar op school zitten ze allemaal op eenzelfde stoel. Nicole Hoen wil dat veranderen: “Laat jongeren op een bal zitten. Dat zorgt voor een betere lichaamshouding en het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een onderzoek naar het effect van voedings- en gezondheidsclaims op de productattitude en koopintentie van de consument

    In deze studie is onderzocht wat het effect van voedings- en gezondheidsclaims is op de productattitude en koopintentie van de consument. Daarnaast is de modererende rol in deze effecten onderzocht…

    Scriptie
  • een experimenteel onderzoek naar de invloed van framing en brongebruik op de geloofwaardigheid van een bericht

    Hoewel in eerder onderzoek al gekeken is naar het effect van type bron (commercieel versus non-commercieel) en van type frame (winst versus verlies) in een sportcampagne op de attitude van…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de invloed van schandalen en de stealing thunder strategie op de merkattitude en de attitude ten opzichte van de sport celebrity endorser

    In deze studie is er onderzoek gedaan naar de effecten van verschillende soorten schandalen (sportief schandaal versus privéschandaal) waar sport celebrity endorsers bij betrokken kunnen raken en door welke bron…

    Scriptie