Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
58 publicaties gevonden
-
een onderzoek naar de invloed van tailoring op de attitude van de Nederlandse bevolking ten opzichte van sporten
In dit onderzoek wordt onderzocht of tailoring ingezet kan worden om de attitude van de Nederlandse bevolking ten opzichte van sporten positiever te maken. Ook is hierbij onderzocht of gepercipieerde…
-
monsterlijk energiek of tipsy van de campagne?, de invloed van congruentie tussen sport en sponsor op merkherinnering, merkattitude en evenementattitude
Doel van dit onderzoek is zicht te krijgen op welke manier het sponsoren van sportevenementen tegenwoordig effectief bijdraagt aan de verhoging van de merkherinnering, merkattitude en evenementattitude. Het onderzoek is uitgevoerd…
-
celebrity sport endorsement
In deze thesis wordt onderzocht welk effect het inzetten van een nationale versus een internationale celebrity sport endorser heeft op de koopintentie en de productattitude van de consument. Tevens werd…
-
factsheet 2016/6
Sportevenementen genereren veel enthousiasme. De laatste tijd staan sportevenementen en hun organisatoren echter ook met regelmaat negatief in het nieuws (door doping, omkoping of andere kwesties, zie bijvoorbeeld de discussie…
-
een onderzoek naar het effect van een vrouwelijk en mannelijk Fitspiration account op sportattitude bij Nederlandse jongvolwassenen, en is er een interactie-effect van geslacht en accounttype?
In deze studie wordt er gekeken naar het effect van een mannelijk dan wel vrouwelijk Fitspiration Instagramaccount op de sportattitude bij Nederlandse jongvolwassenen van 18 tot en met 25 jaar…
-
Geen kind is hetzelfde. Maar op school zitten ze allemaal op eenzelfde stoel. Nicole Hoen wil dat veranderen: “Laat jongeren op een bal zitten. Dat zorgt voor een betere lichaamshouding en het…
-
een onderzoek naar het effect van voedings- en gezondheidsclaims op de productattitude en koopintentie van de consument
In deze studie is onderzocht wat het effect van voedings- en gezondheidsclaims is op de productattitude en koopintentie van de consument. Daarnaast is de modererende rol in deze effecten onderzocht…
-
een experimenteel onderzoek naar de invloed van framing en brongebruik op de geloofwaardigheid van een bericht
Hoewel in eerder onderzoek al gekeken is naar het effect van type bron (commercieel versus non-commercieel) en van type frame (winst versus verlies) in een sportcampagne op de attitude van…
-
The research question of this research is: What is the impact of soccer club kit sponsorships on the likelihood of involved fans buying sponsors products? To what extent do attitude…
-
een onderzoek naar de invloed van schandalen en de stealing thunder strategie op de merkattitude en de attitude ten opzichte van de sport celebrity endorser
In deze studie is er onderzoek gedaan naar de effecten van verschillende soorten schandalen (sportief schandaal versus privéschandaal) waar sport celebrity endorsers bij betrokken kunnen raken en door welke bron…