Spring naar content

27 publicaties gevonden

  • Sportitude is de nieuwe methode voor LO2, die volledig aansluit bij de eindtermen van dit keuzevak. De methode is geschreven vanuit de visie dat LO2 een praktijkvak is, waarbij theorie…

    Artikel in vaktijdschrift
  • motiverend beoordelen in de les LO

    In dit tweede artikel bekijken we het beoordelen van leerlingen in de les LO vanuit een motivatieperspectief en beantwoorden we de vraag of beoordelen wellicht ook motiverend kan zijn voor…

    Artikel in vaktijdschrift
  • de zelfdeterminatietheorie

    Dit topic gaat over het beoordelen van LO op een voor leerlingen motiverende manier. In dit eerste artikel beantwoorden we eerst de vragen: wat is eigenlijk motivatie en hoe kun…

    Artikel in vaktijdschrift
  • constructive alignment bij LO

    Voor een logisch en krachtig LO-curriculum is het van belang dat er een goede afstemming is tussen de lesdoelen, de leeractiviteiten, en de wijze van beoordeling. Het onderzoek ‘Een Punt…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Als leraar moet je een goede niveau-indeling maken om te kunnen differentiëren. Er is vanuit de Calo een methode ontwikkeld om leerlingen te kunnen indelen op niveau. Hoe dit precies…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Een groot aantal facetten komt aan de orde; cijfers of niet, tussencijfers en/of eindcijfers, bewegingsvaardigheden en/of andere vaardigheden, is het determinerend of niet, proces of product etc.

    Artikel in vaktijdschrift
  • Voor het beoordelen of evalueren van bewegingsonderwijs zal het gros van de ervaren gymleraren inmiddels wel goede methodes hebben gevonden; efficiënte organisaties en fijne werkvormen. Als er nieuwe onderdelen bijkomen…

    Artikel in vaktijdschrift