Spring naar content

27 publicaties gevonden

  • Ook dit artikel hoort bij het topic beoordelen van het vorige nummer. In het vierde jaar van mijn studie aan de Fontys Sporthogeschool in Eindhoven heb ik mijn praktijkonderzoek uitgevoerd. Binnen dit…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het topic beoordelen van het vorige nummer zat boordevol. Vandaar dat we enkele artikelen hebben moeten doorschuiven. Dit stuk valt dus onder het topic van Lichamelijke Opvoeding 4. Het gaat over het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In dit artikel wil ik je stimuleren je gebruikelijke manier van beoordelen bij BSM kritisch onder de loep te nemen. Als onderwerp en voorbeeld heb ik gekozen voor het beweegonderdeel ‘kogelstoten’ maar…

    Artikel in vaktijdschrift
  • De discussie over het beoordelen binnen Lichamelijke Opvoeding (LO) is actueler dan ooit. Met de aanscherping van de doelen van LO door de verkenning in Human movement and sports in…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Vakdocenten, leerplanontwikkelaars en onderzoekers discussiëren al jarenlang over de ‘juiste’ manier van beoordelen in de les LO. Beoordelen we de ontwikkeling van iedere leerling op een bepaalde motorische vaardigheid, of is het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het project ‘Een Punt voor Gym?!’ werkt een aantal organisaties samen om meer kennis te verzamelen rondom beoordelen binnen LO. Onderdeel daarvan is een landelijk onderzoek naar de stand van zaken…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het is logisch dat je een cijfer krijgt voor wiskunde, Engels, Nederlands, scheikunde. Maar hoe zit dat eigenlijk met het vak lichamelijke opvoeding? Leerlingen, ouders, de school, iedereen verwacht een ‘punt voor…

    Artikel in vaktijdschrift