Spring naar content

124 publicaties gevonden

  • hoe met behulp van sociale media de engagement van sportfans vergroot kan worden

    In deze thesis staat de onderzoeksvraag “hoe kunnen Nederlandse sportmerken met behulp van social media de engagement van sportfans vergroten” centraal. Een op social media gebaseerd fan engagement serviceconcept is…

    Scriptie
  • economische impact en bezoekersprofiel

    Op zaterdag 16 en zondag 17 februari 2013 werden de Nederlandse Kampioenschappen (NK) Indooratletiek voor senioren gehouden in Omnisport Apeldoorn. Dit evenement werd door de Atletiekunie in samenwerking met de…

    Rapport
  • economische impact, waardering, bezoekers- en deelnemersprofiel

    Op 14 oktober 2012 vond de 29e editie van De Lage Landen Marathon Eindhoven plaats met in totaal 17.000 deelnemers. De marathon is belangrijk voor de stad Eindhoven. Het biedt…

    Rapport
  • economische impact en bezoekersprofiel

    Eind december 2012 vonden de Nederlandse Kampioenschappen Baanwielrennen plaats in Omnisport Apeldoorn. In opdracht van de provincie Gelderland heeft de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen de economische impact en het…

    Rapport
  • bezoekersprofiel, economische impact, mediawaarde

    Op 12 en 13 mei 2012 vond de tweede editie plaats van de World Cup BMX Supercross. De organisatie lag in handen van Stichting Topsport Arnhem Promotie en BMX Holland.…

    Rapport
  • evaluatie economische impact, tevredenheid & promotionele waarde

    Van 21 tot 26 mei 2012 verwelkomde Amsterdam de beste handboogschieters van Europa voor het EK Handboogschieten 2012. Enkele honderden toeschouwers genoten bijna een week lang van de topprestaties. Voor…

    Rapport
  • deelonderzoek bezoek en deelname

    De provincie Noord-Brabant wil anno 2012 een stand van zaken opmaken met betrekking tot de pijlers uit het Sportplan Brabant. Hiervoor ontwikkelde het Mulier Instituut samen met een aantal Brabantse…

    Rapport
  • economische impact, beleving onder lokale bevolking en promotionele waarde

    Tussen 15 en 23 september 2012 stond Limburg in het teken van topwielrennen. Voor de zesde maal in 75 jaar tijd werd de organisatie van het prestigieuze WK wielrennen door…

    Rapport
  • eine sozialpsychologische perspektive

    Die Vermarktung von Sportereignissen wird zusehends schwieriger. Eine Vielzahl von Sportveranstaltern hat damit zu kämpfen, eine genügend hohe Anzahl von Zusehern zum Besuch der Stadien zu bewegen. In diesem Buch…

    Boek
  • Binnen de WESP (Werkgroep Evaluatie SPortevenementen), een landelijke samenwerking tussen hoger onderwijs- en kennisinstellingen en ondernemingen, zijn richtlijnen ontwikkeld om een sportevenement te evalueren. De richtlijnen ‘economische impact’ en ‘promotionele…

    Rapport