Spring naar content

129 publicaties gevonden

  • een onderzoek naar het effect van het verwerken van een sponsordeal van een voetbalclub in advertenties op het imago, de attitude en koopintentie van fans, fans van een rivaliserende club en niet-fans

    Een onderzoek naar de effecten van het verwerken van een sponsordeal met een voetbalclub in productadvertenties onder verschillende groepen fans; namelijk fans van de voetbalclub, fans van een rivaliserende club en…

    Scriptie
  • economische impact van het EK Volleybal Vrouwen te Rotterdam 2015

    Verspreid over drie steden in Nederland en één in België werd in 2015 het EK Volleybal voor vrouwen gespeeld. De vier speelsteden waren Apeldoorn, Antwerpen, Eindhoven en Rotterdam. In de…

    Rapport
  • economische impact

    Op zondag 22 mei werd voor de 14de keer de Marikenloop georganiseerd in Nijmegen. In totaal deden er 8605 deelneemsters mee aan de Marikenloop en werd het evenement door ongeveer…

    Rapport
  • economische impact en beleving

    De Europese kampioenschappen (EK) atletiek vonden van 5 juli tot en met 10 juli 2016 plaats in het Olympisch Stadion en op het Museumplein in Amsterdam. Dit rapport beschrijft de…

    Rapport
  • Dit rapport bevat de verzamelde deelonderzoeken rondom de evaluatie van de Girostart in Gelderland (Giro Gelderland) die door verschillende partners zijn uitgevoerd. Het volgende is onderzocht: maatschappelijke impact economische impact…

    Rapport
  • Sinds het seizoen 2009/’10 organiseert KNVB Expertise in samenwerking met de Eredivisie CV het Fan Onderzoek. Geregistreerde seizoenkaart- en clubkaarthouders van alle clubs zijn in november en december 2015 in…

    Rapport
  • Sinds het seizoen 2009/’10 organiseert KNVB Expertise in samenwerking met de Coöperatie Eerste Divisie het Fan Onderzoek. Geregistreerde seizoenkaart- en clubkaarthouders van alle clubs zijn in november en december 2015…

    Rapport
  • patronen in belangstelling en beoefening

    Veel mensen beleven in hun vrije tijd plezier aan sport en cultuur. Ze bezoeken wedstrijden, uitvoeringen, tentoonstellingen of festivals, ze volgen sport en cultuur via de media, of ze beoefenen…

    Rapport
  • factsheet 2016/8

    Nu er is afgetrapt met de sportzomer van 2016 rijst de vraag: op hoeveel belangstelling kunnen de grote sportevenementen rekenen? De resultaten die in deze factsheet gepresenteerd worden, zijn gebaseerd op…

    Factsheet
  • economische impact en bezoekersprofiel

    Op 13 maart 2016 werd de tweede editie van de Stevensloop gehouden in Nijmegen. Dit evenement werd door de Stichting Zevenheuvelenloop georganiseerd. Het hardloopevenement trok in totaal zo’n 15000 bezoekers…

    Rapport