Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat circa 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
124 publicaties gevonden
-
Sinds het seizoen 2009/’10 organiseert KNVB Expertise in samenwerking met de Eredivisie CV het Fan Onderzoek. Geregistreerde seizoenkaart- en clubkaarthouders van alle clubs zijn in november en december 2015 in…
-
Sinds het seizoen 2009/’10 organiseert KNVB Expertise in samenwerking met de Coöperatie Eerste Divisie het Fan Onderzoek. Geregistreerde seizoenkaart- en clubkaarthouders van alle clubs zijn in november en december 2015…
-
patronen in belangstelling en beoefening
Veel mensen beleven in hun vrije tijd plezier aan sport en cultuur. Ze bezoeken wedstrijden, uitvoeringen, tentoonstellingen of festivals, ze volgen sport en cultuur via de media, of ze beoefenen…
-
factsheet 2016/8
Nu er is afgetrapt met de sportzomer van 2016 rijst de vraag: op hoeveel belangstelling kunnen de grote sportevenementen rekenen? De resultaten die in deze factsheet gepresenteerd worden, zijn gebaseerd op…
-
economische impact en bezoekersprofiel
Op 13 maart 2016 werd de tweede editie van de Stevensloop gehouden in Nijmegen. Dit evenement werd door de Stichting Zevenheuvelenloop georganiseerd. Het hardloopevenement trok in totaal zo’n 15000 bezoekers…
-
feiten & cijfers
Dit is de zeventiende aflevering van de Rathenau-reeks Feiten en Cijfers. De publicatie geeft een overzicht van de cijfers over verschillende aspecten van de Nederlandse publieke kennisorganisaties. De cijfers zijn…
-
Bedrijven nemen steeds meer hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dit kan op verschillende manieren. Hier een voorbeeld van een verzekeringsmaatschappij die investeert in het plaatsen van vakleerkrachten op scholen in Friesland.
-
The research question of this research is: What is the impact of soccer club kit sponsorships on the likelihood of involved fans buying sponsors products? To what extent do attitude…
-
sportbeleving, voetbalgeweld en preventiestrategieën in Buenos Aires
Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het fenomeen hooliganisme. In Argentinië zijn de barras bravas (hooligans) al jaren de oorzaak van gewelddadige conflicten. Weinig aandacht is echter nog besteed…
-
verbeteren alleen is niet genoeg voor zwembaden
Zwemmen is de enige sport waarbij alle spieren tegelijk worden getraind. Het is ook de sport met het minste risico op blessures. Bovendien vindt bijna iedereen het leuk bij tijd…