Spring naar content

129 publicaties gevonden

  • feiten & cijfers

    Dit is de zeventiende aflevering van de Rathenau-reeks Feiten en Cijfers. De publicatie geeft een overzicht van de cijfers over verschillende aspecten van de Nederlandse publieke kennisorganisaties. De cijfers zijn…

    Rapport
  • Bedrijven nemen steeds meer hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dit kan op verschillende manieren. Hier een voorbeeld van een verzekeringsmaatschappij die investeert in het plaatsen van vakleerkrachten op scholen in Friesland.

    Artikel in vaktijdschrift
  • sportbeleving, voetbalgeweld en preventiestrategieën in Buenos Aires

    Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het fenomeen hooliganisme. In Argentinië zijn de barras bravas (hooligans) al jaren de oorzaak van gewelddadige conflicten. Weinig aandacht is echter nog besteed…

    Scriptie
  • verbeteren alleen is niet genoeg voor zwembaden

    Zwemmen is de enige sport waarbij alle spieren tegelijk worden getraind. Het is ook de sport met het minste risico op blessures. Bovendien vindt bijna iedereen het leuk bij tijd…

    Artikel in vaktijdschrift
  • economische impact en beleving

    De doelstelling van het onderzoek, waarvan deze rapportage verslag doet, is drieledig:  het beschrijven van het profiel van de bezoekers van de Tourstart; het schatten van de economische impact en…

    Rapport
  • Als opdrachtgever voor de organisatie van Le Grand Départ van de Tour de France heeft de Gemeente Utrecht via de ambtelijke opdrachtgever de volgende opdracht geformuleerd: Organiseren van Le Grand…

    Rapport
  • een onderzoek naar het bezoeken van uitwedstrijden in het betaald voetbal

    Met enige regelmaat leidt de wijze waarop supporters uitwedstrijden van ‘hun’ club bij kunnen wonen tot discussie. In veel gevallen gaat deze discussie over het verplichte vervoersregime c.q. de combiregelingen.…

    Rapport
  • Sinds het seizoen 2009/’10 organiseert de Jupiler League in samenwerking met KNVB Expertise het Fan Onderzoek. Duizenden fans van de clubs uit de Jupiler League worden in de gelegenheid gesteld…

    Rapport
  • Sinds het seizoen 2009/’10 organiseert de Eredivisie in samenwerking met KNVB Expertise het Fan Onderzoek. Tienduizenden fans van alle Eredivisieclubs worden in de gelegenheid gesteld hun beleving, mening en ervaringen…

    Rapport