Spring naar content

195 publicaties gevonden

  • het Duitslandbeeld van de Nederlandse dagbladen rondom voetbalwedstrijden in de periode 1956-2012

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: hoe heeft het Duitslandbeeld van de Nederlandse dagbladen, zoals de dagbladen dit uitten rondom de voetbalwedstrijden tussen de twee…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de weergave van dopingschandalen in de Nederlandse media

    Doping is nauw verbonden met sport. Echter, weinig onderzoek is gedaan naar sportschandalen in de media. Een sportschandaal als corporate crisis heeft invloed op de berichtgeving in de media. Dit…

    Scriptie
  • voortgang van de JOGG-aanpak, gezonde omgeving en communicatie (intern rapport)

    In opdracht van Jongen Op Gezond Gewicht heeft het Mulier Instituut een onderzoek naar de programma’s uitgevoerd met als doel om de voortgang op de verschillende pijlers van de JOGG-aanpak,…

    Rapport
  • principes en toepassingen

    Dit boek gaat over principes en toepassingen van strategische communicatie. Het uitgangspunt is dat een goed begrip van de wijze waarop mensen met elkaar communiceren in verschillende contexten en gedegen…

    Boek
  • een onderzoek naar de sport- en organisatiecommitment van leden van de sportverenigingen van de KNGU, in het licht van maatschappelijke ontwikkelingen

    De hoofdvragen van deze masterscriptie luiden als volgt: in welke mate zijn sportcommitment en organisatiecommitment te verklaren met de huidige maatschappelijke ontwikkelingen in acht genomen?; op welke manier kan de…

    Scriptie
  • Het Handboek Communicatie voor sportverenigingen geeft antwoorden en praktische tips voor de communicatievraagstukken van sportclubs. Het handboek helpt bestuurders en pr- en communicatiefunctionarissen de communicatie van hun vereniging naar een…

    Boek
  • een onderzoek naar het effect van het verwerken van een sponsordeal van een voetbalclub in advertenties op het imago, de attitude en koopintentie van fans, fans van een rivaliserende club en niet-fans

    Een onderzoek naar de effecten van het verwerken van een sponsordeal met een voetbalclub in productadvertenties onder verschillende groepen fans; namelijk fans van de voetbalclub, fans van een rivaliserende club en…

    Scriptie