Spring naar content

195 publicaties gevonden

  • een experimenteel onderzoek naar sport endorsers in de context van goede doelen-organisaties

    In dit onderzoek is er door middel van een online experiment onderzoek gedaan naar het gebruik van sport endorsement gekoppeld aan goede doelen. Er is onderzocht in hoeverre het gebruik…

    Scriptie
  • Lectorale rede uitgesproken op dinsdag 27 september 2016 door dr. Raôul R.D. Oudejans. Binnen het lectoraat Leren en Presteren in Sport worden twee hoofdthema’s onderscheiden: kwaliteit en kwantiteit van trainen…

    Proefschrift/oratie
  • over de invloed van negatieve publiciteit op het merkimago van sportsponsors

    Deze studie heeft zich gebogen over de vraag of het merkimago van een sponsor wordt aangetast als er sprake is van negatieve publiciteit over de gesponsorde club, het gesponsorde team/de…

    Scriptie
  • de relatie tussen sportgedrag, kennis, intentie en disengagement beliefs

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: In hoeverre zijn sportgedrag, kennis en intentie gerelateerd aan disengagement beliefs? Op basis van de onderzoeksvariabelen (sportgedrag voldoende/onvoldoende, juiste kennis voldoende/onvoldoende…

    Scriptie
  • lessen vanuit de sport voor leidinggevenden in experience organisaties

    Binnen veel organisaties heeft coaching een belangrijke rol en die rol zal waarschijnlijk alleen nog maar toenemen. Omdat coachend leiderschap en de kenmerken ervan op verschillende wijzen worden omschreven en…

    Scriptie
  • de mediërende rol van fit, betrokkenheid van consument en het aantal endorsde producten op de relatie tussen brand awareness en brand loyalty

    Met deze scriptie is getracht brand awareness en brand loyalty te testen zoals deze in brand equity theorieën word beschreven. De context waarin brand awareness en brand loyalty zijn getest…

    Scriptie
  • onderzoek naar het gebruik van crisisresponsstrategieën bij schandalen in de sport

    In dit onderzoek is geanalyseerd in hoeverre het toepassen van een crisisresponsstrategie bij een schandaal in de sport de imagoschade van de sponsor kan beperken. Hierbij zijn de meest gewenste…

    Scriptie
  • een studie naar de invloed van sport celebrity endorsement op de merkattitude en aankoopintentie van de consument

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: In hoeverre is het inzetten van een sport celebrity endorser van invloed op de merkattitude en de aankoopintentie van de…

    Scriptie