Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
195 publicaties gevonden
-
a comparison between clubs with a different fan base dimension
The rise and wide diffusion of social media applications allow sports organizations to directly communicate with fans, capitalising on their emotional involvement with teams and establishing mutually beneficial relationships. Despite…
-
een experimenteel onderzoek naar sport endorsers in de context van goede doelen-organisaties
In dit onderzoek is er door middel van een online experiment onderzoek gedaan naar het gebruik van sport endorsement gekoppeld aan goede doelen. Er is onderzocht in hoeverre het gebruik…
-
Lectorale rede uitgesproken op dinsdag 27 september 2016 door dr. Raôul R.D. Oudejans. Binnen het lectoraat Leren en Presteren in Sport worden twee hoofdthema’s onderscheiden: kwaliteit en kwantiteit van trainen…
-
over de invloed van negatieve publiciteit op het merkimago van sportsponsors
Deze studie heeft zich gebogen over de vraag of het merkimago van een sponsor wordt aangetast als er sprake is van negatieve publiciteit over de gesponsorde club, het gesponsorde team/de…
-
de relatie tussen sportgedrag, kennis, intentie en disengagement beliefs
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: In hoeverre zijn sportgedrag, kennis en intentie gerelateerd aan disengagement beliefs? Op basis van de onderzoeksvariabelen (sportgedrag voldoende/onvoldoende, juiste kennis voldoende/onvoldoende…
-
lessen vanuit de sport voor leidinggevenden in experience organisaties
Binnen veel organisaties heeft coaching een belangrijke rol en die rol zal waarschijnlijk alleen nog maar toenemen. Omdat coachend leiderschap en de kenmerken ervan op verschillende wijzen worden omschreven en…
-
Het is niet eerder onderzocht wat het effect is van sportsponsoring via sociale netwerk sites op de reputatie van organisaties. De resultaten van dit onderzoek laten zien dat sportsponsoring ervoor…
-
de mediërende rol van fit, betrokkenheid van consument en het aantal endorsde producten op de relatie tussen brand awareness en brand loyalty
Met deze scriptie is getracht brand awareness en brand loyalty te testen zoals deze in brand equity theorieën word beschreven. De context waarin brand awareness en brand loyalty zijn getest…
-
onderzoek naar het gebruik van crisisresponsstrategieën bij schandalen in de sport
In dit onderzoek is geanalyseerd in hoeverre het toepassen van een crisisresponsstrategie bij een schandaal in de sport de imagoschade van de sponsor kan beperken. Hierbij zijn de meest gewenste…
-
een studie naar de invloed van sport celebrity endorsement op de merkattitude en aankoopintentie van de consument
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: In hoeverre is het inzetten van een sport celebrity endorser van invloed op de merkattitude en de aankoopintentie van de…