Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
195 publicaties gevonden
-
how are political discourses reflected in sport news?
This thesis investigates how political discourses are communicated through the sports media when two countries, the United Kingdom and The Netherlands, compete with each other. Since sport and sport media are becoming…
-
The goal of this research was to investigate the effect of a scandal on an athlete’s ability to successfully endorse a product, taking into account the type of product that…
-
The practice of employing celebrity athletes to endorse sport and non-sport products has increased rapidly in the past decades (Hsu and McDonald, 2002). Due increased media coverage and social visibility,…
-
een experiment om het verschil in koopintentie tussen sport endorser en acteur endorser te meten
Celebrity endorsement is een bekend fenomeen in de wereld van marketing. Om op te vallen in de reclame clutter maken adverteerders gebruik van celebrity endorsement. In dit onderzoek wordt een…
-
invloed op merkattitude en geloofwaardigheid van de endorser
Uit eerder onderzoek blijkt dat het beeld dat mensen hebben over een celebrity invloed heeft op het merk wanneer deze via endorsement gelinkt worden. De betrokkenheid van een celebrity bij…
-
find the right match to win the game!
In dit onderzoek wordt met behulp van de Match-up hypotheses gekeken naar het effect van de ‘congruentie tussen een sport endorser en een product’. Daarnaast is onderzocht of de genoemde…
-
een onderzoek naar de effecten van een sportgerelateerd schandaal ten opzichte van een privé-gerelateerd schandaal door een sport celebrity endorser
In deze thesis wordt verslag gedaan van het onderzoek naar de effecten van verschillende soorten schandalen, die sport celebrity endorsers kunnen ondergaan, op merkattitude. Aan de hand van een experiment…
-
een experiment naar de effecten van bekendheid en congruentie in reclame
In dit onderzoek werd onderzocht welke invloed bekendheid en congruentie op de merkattitude van een consument hebben. Aan de hand van voorgaand onderzoek en naar aanleiding van het source-credibility model,…
-
In deze scriptie wordt onderzocht welke invloed de mogelijkheid van sportapplicaties om sportprestaties te delen op social media heeft op de motivatie en het sportief zelfbeeld van de sporter. Niet…
-
in relatie tot het concept self-monitoring over de fasen van gedragsverandering en gewoonte
In Nederland zijn er in de huidige samenleving veel mensen die met overgewicht kampen. Vanwege de vele negatieve consequenties is het belangrijk dat hier iets aan gedaan wordt en dit…