Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
53 publicaties gevonden
-
de ontwikkeling van een fantasy sports game op de Nederlandse markt
Over de laatste vijf jaar kent het populaire online gametype fantasy sports in de Verenigde Staten qua omzet een groei van bijna twaalf procent. Fantasy sports wordt door Ruihley en Hardin (2011)…
-
how electronic sports transforms spectatorship
The question discussed in this thesis is: What does eSports tell us about how to think of spectatorship when combined with media enabling participation? First, eSports and spectatorship are theorised.…
-
ouderen stimuleren tot bewegen met applied games
De focus van deze whitepaper ligt op applied games die ouderen stimuleren tot bewegen, ‘bewegingsgames’. Deze whitepaper is gebaseerd op huidige wetenschappelijke inzichten, beschikbare evaluaties en praktijkervaringen vanuit de coalitie.…
-
gamification in health and fitness apps
Background: Gamification has been a predominant focus of the health app industry in recent years. However, to our knowledge, there has yet to be a review of gamification elements in…
-
a review and content analysis
Background: In May 2013, the iTunes and Google Play stores contained 23,490 and 17,756 smartphone applications (apps) categorized as Health and Fitness, respectively. The quality of these apps, in terms…
-
state of the art and future developments
Fall injuries are responsible for physical dysfunction, significant disability, and loss of independence among elderly. Poor postural control is one of the major risk factors for falling but can be…
-
'maak me niet kwaad'
Spelcomputers die verspreid staan over de wijk Hatert in Nijmegen, verleiden bewoners tot bewegen.
-
"ze lijken veelbelovend"
Minder kinderen die op straat voetballen of verstoppertje spelen en meer kinderen die binnenshuis gamen achter computer of televisie. Dat is het beeld in 2014. ‘Professionals raken steeds meer geïnteresseerd…
-
‘Wii golf’ spelen tijdens de gymles, samen met de docent op een iPad je sprong over het paard terugkijken en analyseren? op sommige scholen gebeurt het al, maar nu wordt…
-
digitalisering van bewegingsonderwijs en sport
Ook binnen het bewegingsonderwijs gaat de digitalisering niet aan de deur voorbij. Het gebruik van tablets, apps, videofeedback en (serious) games, wordt steeds meer gemeengoed. Zeker voor kinderen is de…