Spring naar content

53 publicaties gevonden

  • serious gaming voor de nieuwe generatie senioren

    Deze publicatie gaat in op de centrale vraag: wat kunnen games bijdragen aan het proces van gezond ouder worden van de volgende generatie ouderen? Het zwaartepunt van deze publicatie wordt…

    Boek
  • a comparison of the energy cost of 6 forms of exergaming

    Objective: To determine the relative effect of interactive digital exercise that features player movement (ie, exergames) on energy expenditure among children of various body mass indexes (BMIs; calculated as weight…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • innovations in getting active summit 2011, a science panel proceedings report from the American Heart Association

    Background: To examine the influence active-play video gaming (also referred to as exergaming, exertainment, and active gaming) might have on improving health-related skills, enhancing self-esteem and self-efficacy, promoting social support,…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • praktijkleerperiode, onderzoeksverslag beweeggames

    In dit onderzoek is stagiair Kerstin van Galen op zoek gegaan naar hoe beweegstimulering kan plaatsvinden met behulp van beweeggames. Aan de hand van een door NISB geformuleerde opdracht is…

    Rapport
  • spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk

    In het eerste deel van dit boek wordt beschreven hoe de zeer inspirerende denkers, John Dewey, Lev Vygotsky en Jean Piaget, over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13…

    Boek
  • een evaluatie van een beweegprogramma met beweeggames op een vmbo school

    TNO heeft, in opdracht van NISB, onderzocht in welke mate het jongeren lukt om gedurende langere tijd een beweegprogramma met beweeggames te volgen. In het onderzoek zijn 42 vmbo leerlingen…

    Rapport
  • verkenning naar de kansen van gaming als middel voor bewegingsstimulering

    Doel van het onderzoek is het in kaart brengen van de gebruikswaarde en toepassingsmogelijkheden van gamingtools en andere innovatieve, technische producttoepassingen (zowel op internet als in fitnessobjecten) als middel tegen…

    Rapport