Spring naar content

25 publicaties gevonden

  • het spelen van het spel als vertrekpunt van het onderwijs

    Het ontwerpen en realiseren van spelonderwijs dat voor iedere leerling betekenisvol en uitdagend is, is een complexe opgave. In dit proces kan een vakdidactisch model de leraar de nodige structuur,…

    Artikel in vaktijdschrift
  • de volgende stap voor de lichamelijke opvoeding?

    Wanneer je met je lessen specifieke leerdoelen hebt, zoals tactisch inzicht, regelvaardigheden, of samenwerking, dan hoort daar ook een specifieke aanpak bij. De laatste jaren zijn er in de LO,…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In LO 3 en LO 4 was er al aandacht voor: het ontwikkelteam Bewegen & Sport van curriculum.nu. Inmiddels zijn we twee ontwikkelsessies en consultatiefasen verder. Tijd voor een terugblik…

    Artikel in vaktijdschrift
  • wat vinden de KVLO-feedbackgroepen?

    Eind maart stond het eerste tussenproduct van de ontwikkelgroep bewegen en sport van curriculum. nu online. Iedereen die zich betrokken voelt kan op het stuk feedback geven via de site…

    Artikel in vaktijdschrift
  • keuzevak op Groenewald Stein

    Door de vernieuwing van het vmbo is het programma van Sport, Dienstverlening en Veiligheid van de radar geraakt. Daarop moest onderzocht worden hoe leerlingen basis en kader met affiniteit voor…

    Artikel in vaktijdschrift
  • als onderdeel van het curriculum

    Sommige leerlingen hebben mazzel. Ze zitten op een school die in staat is net even andere activiteiten aan te bieden omdat er accommodatie daarvoor beschikbaar en in de buurt is.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een lastig spanningsveld voor het vakonderwijs

    Artikel van Jo Lucassen op de website van Sportexpert. Net zoals de relatie tussen bewegingsonderwijs en sport, is de relatie tussen bewegingsonderwijs en gezondheidsbevordering spanningsvol. Dit blijkt bij de uitwerking die…

    Artikel in vaktijdschrift