Spring naar content

29 publicaties gevonden

  • het ontwerpen van uitdagend spelonderwijs

    We staan als leraren LO voor de mooie opdracht om leerlingen meer bekwaam en enthousiast te maken voor een duurzame deelname aan onze beweeg- en sportcultuur (KVLO, 2017). Het creëren…

    Artikel in vaktijdschrift
  • cooperative learning

    Het zichtbaar maken van leerdoelen, kan dat ook als het gaat om samenwerkend leren? In onze jaarplannen en periodeplannen en lesplannen maken we meestal duidelijk welke activiteiten we aan bod…

    Artikel in vaktijdschrift
  • het spelen van het spel als vertrekpunt van het onderwijs

    Het ontwerpen en realiseren van spelonderwijs dat voor iedere leerling betekenisvol en uitdagend is, is een complexe opgave. In dit proces kan een vakdidactisch model de leraar de nodige structuur,…

    Artikel in vaktijdschrift
  • de volgende stap voor de lichamelijke opvoeding?

    Wanneer je met je lessen specifieke leerdoelen hebt, zoals tactisch inzicht, regelvaardigheden, of samenwerking, dan hoort daar ook een specifieke aanpak bij. De laatste jaren zijn er in de LO,…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In LO 3 en LO 4 was er al aandacht voor: het ontwikkelteam Bewegen & Sport van curriculum.nu. Inmiddels zijn we twee ontwikkelsessies en consultatiefasen verder. Tijd voor een terugblik…

    Artikel in vaktijdschrift
  • wat vinden de KVLO-feedbackgroepen?

    Eind maart stond het eerste tussenproduct van de ontwikkelgroep bewegen en sport van curriculum. nu online. Iedereen die zich betrokken voelt kan op het stuk feedback geven via de site…

    Artikel in vaktijdschrift