Spring naar content

20 publicaties gevonden

  • Op woensdag 22 januari vond het symposium ‘Van tikken naar taggen’ plaats, georganiseerd door de hogeschool Windesheim. Team onderwijs van de KVLO was erbij en belicht in het volgende stukje enkele ‘highlights’.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Björn kijkt op de iPad naar een kijkwijzer, in dit geval naar een kort filmpje met een oefening voor het freerunnen. In de gymzaal staat een prachtig parcours waar hij met allerlei…

    Artikel in vaktijdschrift
  • De SLO heeft een digitale webenquête ontwikkeld voor vaksecties lichamelijke opvoeding in het voortgezet onderwijs. Vier scholen uit het voortgezet onderwijs hebben gedurende twee jaar als pilot de webenquête Gym’s’cool bij leerlingen…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een digitaal leermiddel: Visueel leren bewegen

    In 2009 kreeg ik het idee om ons vak en ICT samen te voegen. Sinds dat jaar is ‘Visueel leren bewegen’ in ontwikkeling. Het is een softwareprogramma, dat mogelijkheden biedt tot aanleren…

    Artikel in vaktijdschrift
  • praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim

    Hogeschool Windesheim doet onderzoek naar ‘de digitale gymles’. In een aantal deelprojecten wordt onderzocht wat de effecten zijn van het gebruik van digitale middelen (zoals de Ipad) en gaming op…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het bewegingsonderwijs worden digitale hulpmiddelen steeds meer toegepast. Zo hoeft met digitale video het ‘plaatje’ niet per se live getoond te worden. Leerlingen kunnen vooraf geselecteerde filmpjes bekijken als voorbeeld…

    Artikel in vaktijdschrift
  • het effect van een (digitaal) leermiddel op het coöperatief leren tijdens een les sport- en bewegingsonderwijs op de basisschool

    Afstudeerscriptie. In deze scriptie staat het effect van een (digitaal) leermiddel op het coöperatief leren centraal. Samenwerkend of coöperatief leren staat momenteel sterk in de belangstelling. Er is nog geen…

    Scriptie
  • digitalisering van bewegingsonderwijs en sport

    Ook binnen het bewegingsonderwijs gaat de digitalisering niet aan de deur voorbij. Het gebruik van tablets, apps, videofeedback en (serious) games, wordt steeds meer gemeengoed. Zeker voor kinderen is de…

    Boek
  • Het appèl lijkt niet te weerstaan: de fysieke drempel van steeds meer gymzalen wordt geslecht. De tablet rukt op in de gymles. Waar sommige collega’s verrukt over dit leermiddel steeds…

    Hoofdstuk in boek/rapport