Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat circa 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
12 publicaties gevonden
-
Deze inspiratiesheet is bedoeld voor buurtsportcoaches en (in mindere mate) cultuurcoaches die benieuwd zijn naar de mogelijkheden van esports, gaming en gamification (EGG) om mensen te laten sporten en bewegen.…
-
ontdek kansen in de wereld van esports en gaming
Level up! Ontdek kansen in de wereld van esports en gaming. Dit boek geeft lezers inzicht in esports en gaming. De auteurs gaan in op het ontstaan van esports uit…
-
Verzamelde literatuur over eports van Esports Research Network.
-
position paper
In dit position paper stellen we als sportsector een gezamenlijke definitiebepaling op, benoemen we de toegevoegde waarde van esports voor de sportsector en vice versa, schetsen we de eerste behoeftebepaling…
-
Esports, including virtual football, are a worldwide phenomenon. Yet, little is known about the physical activity levels of individuals engaged in virtual football game play. Therefore, we aimed to perform…
-
Het ebook biedt een introductie in de wereld van esports, gamen en gamification en is bedoeld voor beleidsmakers, onderzoekers en praktijkprofessionals. Is esports een volwaardige sport? Wat zijn de functies…
-
is competitief gamen een sport?
In dit onderzoek is onderzocht of competitief gamen (eSports) een sport is.
-
De auteur, Remko van den Dool, senior onderzoeker/methodoloog bij het Mulier Instituut duikt in de wereld van e-sport en gamen. Hij beantwoordt de belangrijkste vragen over deze ontwikkeling, zoals: hoe…
-
van breedtesport tot topsport
Dit onderzoek van het Mulier Instituut geeft aandacht aan gamen en esport onder volwassen Nederlanders. De belangrijkste conclusies uit het onderzoek zijn: Eén op de vijf volwassen Nederlanders (18%) heeft…
-
sociaal kapitaal in een virtuele wereld
Online multiplayer gamen en de competitieve variant daarvan, esports, zijn in toenemende mate populair onder jongeren en volwassenen. De centrale vraagstelling van deze masterthesis is in hoeverre online multiplayer gamen…