Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
33 publicaties gevonden
-
van programma's naar perceptie-actiekoppeling
Dit artikel beschrijft hoe constraints (beperking of (tijdelijke) invloed op gedrag) het beweeggedrag bepalen en het succes van differentieel leren wordt uitgelegd. Aandacht wordt besteed aan de mens als complex…
-
Dit artikel gaat in op taal als gereedschap om het motorische leerproces van leerlingen te beïnvloeden. Voor- en nadelen van deze manier van leren, praktische tools en een concreet uitgewerkt…
-
insights from the domain of sports
Dit proefschrift heeft laten zien hoe prestatie-gerelateerde processen, waarbij meerdere componenten met elkaar in interactie zijn en veranderen over tijd, onderzocht en begrepen kunnen worden door een complexiteitsbenadering toe te…
-
lesgeven is leren spelen met balans, 2
Klasse(n)spel heeft als belangrijkste doel om scholen, teams en docenten te ondersteunen bij het (duurzaam) verbeteren van het leerklimaat in de klas. Klasse(n)spel wil scholen, teams en docenten leren zien…
-
lesgeven is leren spelen met balans, 1
Klasse(n)spel heeft als belangrijkste doel om scholen, teams en docenten te ondersteunen bij het (duurzaam) verbeteren van het leerklimaat in de klas. Klasse(n)spel wil scholen, teams en docenten leren zien…
-
fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 4
In dit laatste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het ontwerpen van en lesgeven in leerrijke sportspelen. Daarmee sluit het aan bij eerdere conclusies dat leren spelen…
-
voor leraren lichamelijke opvoeding, sportleiders, fysiotherapeuten, ergotherapeuten en oefentherapeuten Cesar en Mensendieck
Het is algemeen bekend dat in het kader van het begrip motoriek diverse vaardigheden worden onderscheiden. In dit boek beperken de auteurs zich tot: het leren van vaardigheden zoals die…
-
De Stichting EYOF heeft de alliantie van Mulier Instituut, Hogeschool Utrecht/Lectoraat Participatie en Maatschappelijke Ontwikkeling en Universiteit Utrecht/USBO de opdracht verstrekt tot het uitvoeren van een brede evaluatie van het…
-
This essay argues that the success of organizations depends on their ability to design themselves as social learning systems and also to participate in broader learning systems such as an…
-
cursus
Doel van deze cursus is kennismaking met het werken met interactieve processen. In de eerste cursus (Faciliteren van interactieve processen ) wordt de nadruk gelegd op het verkrijgen van een…