Spring naar content

143 publicaties gevonden

  • de veelzijdige en indrukwekkende ontwikkeling van kinderen van 0-4 jaar

    In dit boek wordt de ontwikkeling van kinderen van 0-4 jaar beschreven door de bril van een kinderarts, ontwikkelingspsycholoog, pedagoog, orthopedagoog, neurolinguïst, klinisch linguïst, psychotherapeut, klinisch psycholoog en een neerlandicus.…

    Boek
  • onderzoeksrapport

    Voor het project Iedereen Sport op Maat zijn een handboek en mediakaarten ontwikkeld. Deze staan vol voorbeelden en activiteiten hoe impliciet leren kan worden toegepast binnen het bewegingsonderwijs voor kinderen…

    Rapport
  • onderzoeksrapport

    Het ZwemanalyseLAB van Hogeschool Windesheim voerde in het kader van het project NL Zwemveilig onderzoek uit naar hoe kinderen in het zwemonderwijs leren. Omdat geconstateerd werd dat de zwemlesmethoden die…

    Rapport
  • het belang van de deskundigheid van de LO-­docent of trainer

    Aandacht voor motorisch leren is actueel. Gelukkig maar, want dat is wel eens anders geweest. Een groter belang van de aandacht voor motorisch leren en daarmee de motorische ontwikkeling, zowel…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In dit artikel wordt een verband geschetst tussen verschillende visies op het vak en motorisch leren. Daarbij worden voorbeelden gegeven van mogelijke uitwerkingen in de praktijk.

    Artikel in vaktijdschrift
  • van een (on)bewust motorisch leerproces

    De laatste jaren is er veel aandacht voor het onderscheid tussen bewust (expliciet) en onbewust (impliciet) motorisch leren, waarbij expliciet leren regelmatig de stempel kreeg van ‘achterhaald’ of ‘fout’ en…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Wij presenteren binnenkort een aantal lessenreeksen waarmee video-instructie en -feedback op een praktische hanteerbare wijze kan worden ingepast in het bewegingsonderwijs. De lessenreeksen komen voort uit het NRO praktijkonderzoek ‘Terugkijken…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Enige jaren geleden las je in dit magazine een overzicht van onderzoek naar motorisch leren en welke insteek de onderzoekers hadden. Sinds die tijd is er niet heel veel nieuws…

    Artikel in vaktijdschrift