Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
197 publicaties gevonden
-
Column van Remco Hoekman in SportLokaal (Jaargang: 2010) over de deelname aan hardlopen en hardloopevenementen in Nederland.
-
Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In…
-
shopping tomorrow consumer research 2017
As partner of the ShoppingTomorrow research and action program, GfK conducted a consumer study based on input from several expert teams gaining insights that lead to concrete actions on several key…
-
het is buigen of barsten
Dit boek gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer…
-
how do parents choose sport activities for their children?
This study aims to provide a better understanding of parents sport selection decision for their children. It investigated the following research questions: Which factors influence parents‘ buying behavior for their…
-
efficiency assessment with data envelopment analysis
Over the last decades, sports sponsorship has become a popular and expensive marketing instrument. However, in business practice, projects are often not evaluated properly and academic research considering both costs…
-
For several decades soccer is reckoned among the most beloved sports on the globe. This manifests itself by continuous attention from millions of people from all over the world. The…
-
een kwalitatief onderzoek naar de plek van grootschalige sportevenementen in het vermarkten van de stad Utrecht
De vraagstelling die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: welke betekenis(sen) geven relevante Utrechtse organisaties aan de waarde en plek van grootschalige sportevenementen in het vermarkten van de…
-
De bundel Bespiegelingen over intercultureel vakmanschap biedt een frisse kijk op interculturele effectiviteit. Het is nu eens geen boek dat begint met een definitie van cultuur en een analyse van…
-
In deze bachelorthesis staat de volgende onderzoeksvraag centraal: is Floorball voor de NeFUB op scholen succesvol te exploiteren, op welke marktsegmenten zou dit mogelijk zijn, welke klantwaarden worden in deze…