Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
197 publicaties gevonden
-
retention of sponsors
The purpose of this study is to identify different sponsors based on their level of loyalty towards Heracles Almelo. For the management of Heracles Almelo this report is an advice…
-
effects on customers' brand image perception
Throughout the last years the internet has undergone a lot of changes in terms of the emergence of the Web 2.0 and electronic Word of Mouth. Individuals nowadays spend a…
-
what are the effects of sponsorship and ambush marketing as dimensions of sports event marketing on financial and non-financial business outcomes?
This bachelor thesis offers a literature review in the field of sports event marketing and its potential to contribute to business outcomes. The main focus is based on the effectiveness…
-
een onderzoek naar het effect van het verwerken van een sponsordeal van een voetbalclub in advertenties op het imago, de attitude en koopintentie van fans, fans van een rivaliserende club en niet-fans
Een onderzoek naar de effecten van het verwerken van een sponsordeal met een voetbalclub in productadvertenties onder verschillende groepen fans; namelijk fans van de voetbalclub, fans van een rivaliserende club en…
-
capabilities, challenges, critiques
Sport today means Big Business. Now a major global industry at the professional level, it has been commercialised beyond recognition, and especially in our all-branded zeitgeist of the Internet and…
-
Hardloopspeciaalzaken hebben te maken met concurrentie op het internet. Websites bieden dezelfde hardloopschoenen aan voor een veel lagere prijs. Hardloopspeciaalzaken kunnen niet de laagste prijzen vragen. Ze kunnen wel extra…
-
experimenteel onderzoek naar de invloed van congruentie tussen sponsor en sport op merkattitude & herinnering, en de rol van geloofwaardigheid
Sportsponsoring is voor veel bedrijven niet meer weg te denken uit hun marketingmix. Veel merken sponsoren een sportevenement dat goed bij hun bedrijf past, maar dit is niet altijd het…
-
a comparison between clubs with a different fan base dimension
The rise and wide diffusion of social media applications allow sports organizations to directly communicate with fans, capitalising on their emotional involvement with teams and establishing mutually beneficial relationships. Despite…
-
een experimenteel onderzoek naar sport endorsers in de context van goede doelen-organisaties
In dit onderzoek is er door middel van een online experiment onderzoek gedaan naar het gebruik van sport endorsement gekoppeld aan goede doelen. Er is onderzocht in hoeverre het gebruik…
-
beleid en onderzoek, editie 2015/2016
Het jaar 2015/2016 was een jaar van mooie prestaties, opmerkelijke gebeurtenissen in het beleidsveld en saillante wisselingen van de wacht in het kennislandschap. Het was een jaar met twee gezichten.…