Spring naar content

197 publicaties gevonden

  • a strategic perspective, third edition

    Sports Marketing takes a strategic business perspective, keeping pace with the ever-changing environment of the sports world. Organized around a framework of the strategic marketing process that can be applied to…

    Boek
  • Estimated to have an annual worth of more than US$25 billion, the global sport sponsorship industry has become of vital importance to anybody interested in understanding the sport-commerce nexus. Global…

    Boek
  • tweede editie

    De sportwereld heeft de afgelopen decennia belangrijke wijzigingen doorgemaakt. Van een rustige weekendactiviteit evolueerde sport tot een complexe industrietak. Wie kan zich nog een sportgebeurtenis van enige allure bedenken die…

    Boek
  • Expand your understanding of the unique strategic and operational marketing issues that Olympic sport organisations and their stakeholders face. This book offers valuable insight into the purposes of Olympic sport…

    Boek
  • an international perspective

    Football is arguably one of the most important sports in the world, and the marketing of football has become an increasingly important issue, as clubs and product owners need to…

    Boek
  • second edition

    This unique book applies economic theory to the business of sports. It deals mainly with professional team sports (with a section devoted to college team sports), showing how supply and…

    Boek
  • beleid en onderzoek, editie 2014 / 2015

    Voor de internationale voetbalsport lijkt 2014/2015 een historisch jaar te zijn geweest. Een FBI-inval en arrestaties, een fel bekritiseerde voorzitter die eerst herkozen werd en later alsnog aftrad, bekentenissen van…

    Boek
  • een effectieve marketingstrategie voor de lange termijn

    Het ledenaantal bij de Judo Bond Nederland (JBN) is in 2012 ten opzichte van 2010 met ruim 12.000 afgenomen op een ledenbestand van 58.000 (-20%). Door deze afname is er…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de juiste marketingstrategie voor SportWays

    Deze publicatie betreft een afstudeeropdracht die betrekking heeft op een onderzoek in opdracht van SportWays en de opleiding Sport, Gezondheid & Management van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. In een…

    Scriptie