Spring naar content

197 publicaties gevonden

  • Whether it is hosting cycling’s Grand Depart in the streets of Utrecht or the world’s best beach volleyball players on a floating court in The Hague, the Netherlands is marketing itself…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Nederlands golf in goede banen

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: Kunnen serviceconcepten een bijdrage leveren aan de marktontwikkeling in de Nederlandse golfbranche tot 2028? Het eindproduct van het onderzoek is een leidraad waarin een toekomstbeeld van de golfwereld in Nederland in 2028 geschetst wordt. Naast een aantal golfconcepten worden handvatten geboden…

    Scriptie
  • over de beeldvorming van bezoekers van grootschalige sportevenementen

    Het doel van het onderzoek waarvan deze bachelor thesis verslag doet, luidt als volgt: Het doen van aanbevelingen aan de gemeente Rotterdam voor de verbetering van het promotiebeleid van Rotterdam…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de mogelijkheden om het permanente karakter van sport in Rotterdam te koppelen aan bij jongeren aansprekende aspecten van de sportidentiteit, met als doel de aantrekkelijkheid van de stad voor jongeren te vergroten

    Het doel van dit afstudeeronderzoek is: Inzicht verkrijgen in de mogelijkheden om het permanente karakter van sport in Rotterdam te koppelen aan bij jongeren aansprekende aspecten van de Rotterdamse sportidentiteit,…

    Scriptie
  • management en marketing van sportaccommodaties en sportevenementen

    Sportaccommodaties en sportevenementen zijn niet meer weg te denken in ons (sport- en bewegings) landschap. Ze creëren mogelijkheden om te sporten en te bewegen, trekken fans, toeschouwers en in die…

    Boek
  • the value of sport in economic diplomacy

    In this thesis, the value of sport in economic diplomacy is researched. The current practice of the role of sport in economic diplomacy and international business is described, and the influence of modern…

    Scriptie
  • een kwalitatief onderzoek naar betekenissen die bestuurders van atletiekverenigingen en loopgroepen geven aan een consumentistische instelling bij het verenigingslid

    Vanuit oorsprong is een vereniging georganiseerd volgens de verenigingslogica. Hierbij staat het voor en door leden principe centraal (Handy, 1988). Door veranderingen in de maatschappij komt dit uitgangspunt onder druk te staan.…

    Scriptie
  • the role of sport in economic and social regeneration

    How can sport be used to regenerate urban economies? Can sport be used effectively in re-imaging declining cities? Sport has become a major industry as well as major cultural preoccupation…

    Boek
  • a strategic perspective

    This book offers concepts in sports marketing with applications to today’s world of sports. This contemporary text illustrates the complex and diverse nature of sports marketing through a wide range…

    Boek
  • how can storytelling, as activation tool for sports sponsorship, build brand equity through emotional customer connection and how is it moderated by the congruence between the brand and the athlete, and fan involvement?

    This study is conducted to answer the research question: How can storytelling, as activation tool for sports sponsorship, build brand equity through emotional customer connection and how is it moderated by…

    Scriptie