Spring naar content

216 publicaties gevonden

  • een onderzoek naar de effecten van een sportgerelateerd schandaal ten opzichte van een privé-gerelateerd schandaal door een sport celebrity endorser

    In deze thesis wordt verslag gedaan van het onderzoek naar de effecten van verschillende soorten schandalen, die sport celebrity endorsers kunnen ondergaan, op merkattitude. Aan de hand van een experiment…

    Scriptie
  • in relatie tot het concept self-monitoring over de fasen van gedragsverandering en gewoonte

    In Nederland zijn er in de huidige samenleving veel mensen die met overgewicht kampen. Vanwege de vele negatieve consequenties is het belangrijk dat hier iets aan gedaan wordt en dit…

    Scriptie
  • kan tailoring helpen om Nederlandse volwassenen meer te laten sporten?

    In dit onderzoek is gekeken naar de effecten van getailorde berichten op de motivatie van Nederlandse volwassenen om te gaan sporten. Het onderzoek is uitgevoerd middels een experiment onder Nederlandse…

    Scriptie
  • welke sportmedia-discoursen op het gebied van stereotypering van voetbalspelers in de eredivisie seizoen overzicht 2012-2013 worden gebruikt in het tijdschrift The Sports Editions: Voetbal?

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: Welke sportmedia-discoursen op het gebied van stereotypering van voetbalspelers in het Eredivisie seizoen overzicht 2012-2013 worden gebruikt in het tijdschrift…

    Scriptie
  • nationalisme en de Olympische Spelen van Amsterdam 1928

    In dit onderzoek is gekeken naar uitingen van nationalisme tijdens de Olympische Spelen van 1928 in Amsterdam en de jaren die daaraan voorafgingen. Door zowel een kwalitatieve en kwantitatieve analyse…

    Scriptie
  • factsheet 2016/8

    Nu er is afgetrapt met de sportzomer van 2016 rijst de vraag: op hoeveel belangstelling kunnen de grote sportevenementen rekenen? De resultaten die in deze factsheet gepresenteerd worden, zijn gebaseerd op…

    Factsheet
  • the case of online advertisements of football club related products

    This study concentrates on the effects of tailoring on the basis of social influence strategies (TBSIS) in online advertising. The aim of the research was to examine whether online advertisements…

    Scriptie