Spring naar content

277 publicaties gevonden

  • van ‘pingpong’ naar ‘set-up’

    In de onderbouw nemen we vaak genoegen met ‘pingpong’ volleybal. Maar met wat aanpassingen van het arrangement en de regels kun je leerlingen helpen het samenspelen ook mogelijk te maken in…

    Artikel in vaktijdschrift
  • bovenhands spelen met set-upper ‘met vang’ en ‘zonder vang’

    In de onderbouw nemen we vaak genoegen met ‘pingpong’ volleybal. Maar met wat aanpassingen van het arrangement en de regels kun je leerlingen helpen het samenspelen ook mogelijk te maken in…

    Artikel in vaktijdschrift
  • van gericht inplaatsen met bovenhandse techniek naar bovenhandse slag

    In de onderbouw nemen we vaak genoegen met ‘pingpong’-volleybal. Maar met wat aanpassingen van het arrangement en de regels kun je leerlingen helpen het samenspelen ook mogelijk te maken in de onderbouw.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • ouders aan het woord, die ene gouden tip bestaat niet

    Ouders en verzorgers zijn duizendpoten. Ze voeden hun kinderen op, runnen het huishouden, werken of studeren, onderhouden sociale contacten, netwerken, doen boodschappen en laten de hond uit. En dan willen…

    Factsheet
  • Het thema van de 42e Thomas Oriëntatiedag, die op 11 december 2009 op de Fontys Sporthogeschool in Tilburg weer gehouden was ‘Doet HOE er nog toe?’ Het thema werd ingeleid door de vaksectie bewegingsonderwijs…

    Artikel in vaktijdschrift
  • “meester, ik heb vannacht van het ravijnspel gedroomd!”

    Er zijn veel manieren om kinderen te leren samenwerken. Ik noem er een paar: uiteraard de diverse balspelen, teamsporten, tikspelen, acrogym en … survivalactiviteiten. Want dat is ravijnspel: een survival in de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • de opbrengsten van één jaar (samen)werken

    In dit artikel wordt teruggeblikt op de oprichting van het platform Sport, Bewegen en Onderwijs waarmee het beleidskader sport, bewegen en onderwijs (VWS en OCW) op een innovatieve, integrale wijze…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een artikel over de ervaringen met het ‘mixen’ van bbl- en tl/ havo/vwo-scholieren binnen lessen lichamelijke opvoeding.

    Ooit verzorgden scholen voor voortgezet onderwijs in Almere lessen aan klassen met alle afdelingen van onderwijs bij elkaar voor een tweejarige brugperiode. Van bbl tot en met gymnasium. Ook lessen lichamelijke opvoeding…

    Artikel in vaktijdschrift