Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
60 publicaties gevonden
-
Het appèl lijkt niet te weerstaan: de fysieke drempel van steeds meer gymzalen wordt geslecht. De tablet rukt op in de gymles. Waar sommige collega’s verrukt over dit leermiddel steeds…
-
doing ethnographic research online
With as many as one billion people now using online communities such as newsgroups, blogs, forums, social networking sites, podcasting, videocasting, photosharing communities and virtual worlds, the internet is now…
-
hoe met behulp van sociale media de engagement van sportfans vergroot kan worden
In deze thesis staat de onderzoeksvraag “hoe kunnen Nederlandse sportmerken met behulp van social media de engagement van sportfans vergroten” centraal. Een op social media gebaseerd fan engagement serviceconcept is…
-
The new media provides opportunities for more openness to let participants communicate about their sports, to ensure that the content can be established, and that interaction can take place. This…
-
principes, praktijk en prototypes voor het sociale web
Een boek voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met het sociale web te maken krijgen.
-
resultaten nationaal sport onderzoek 2012
De cijfers in deze factsheet zijn afkomstig uit het Nationaal Sport Onderzoek 2012 van het Mulier Instituut. In totaal hebben 541 jongeren van 15-30 jaar de vragen over sociale media…
-
een hedendaags perspectief op gezondheidscommunicatie
Gedragsveranderende gezondheidscommunicatie is voor veel communicatieprofessionals een uitdaging. Ontwikkelingen op het gebied van interactieve media kunnen hierbij een doorslaggevende rol spelen. De gezondheidsprofessional krijgt hierdoor nieuw gereedschap in handen. In…
-
Het sportonderzoek heeft in het afgelopen decennium een snelle ontwikkeling doorgemaakt en is voor verdere groei gebaat bij een versterking van de data-infrastructuur. Een totaaloverzicht van reeds beschikbare en van…
-
Ruim 10 miljoen Nederlanders zijn actief met social media. Het grote bereik en het gratis en interactieve karakter maken van social media een niet meer weg te denken communicatievorm. Het…
-
praktijkgericht onderzoek over hoe Twitter ingezet kan worden om de marketingcommunicatie van het WK baanwielrennen te verbeteren
Twitter en andere social media hebben de marketingcommunicatieregels voor organisaties veranderd. Social media komt steeds vaker voor in de sport. Het wordt zowel ingezet door sporters als door organisaties van…