Spring naar content

111 publicaties gevonden

  • Iconische nationale en internationale topsportevenementen en sportevenementen voor recreanten zijn afgelast of uitgesteld door het coronavirus. De door de rijksoverheid verstrekte gezondheidsadviezen en de beperkingen die in het openbare leven…

    Artikel in vaktijdschrift
  • huishoudens, nalatenschappen, fondsen, bedrijven, goededoelenloterijen en vrijwilligers

    “Geven in Nederland” is het macro-economische overzicht van de filantropie door huishoudens, nalatenschappen, bedrijven, fondsen en goededoelenloterijen. Het Centrum voor Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit te Amsterdam voert het…

    Boek
  • criminele sponsors van het amateurvoetbal in Brabant en Zeeland

    Dit rapport onderzoekt de vraag hoe clubs in het amateurvoetbal zich effectief kunnen wapenen tegen het risico van sponsoring door criminele weldoeners en andere vormen van infiltratie door de onderwereld.

    Rapport
  • Artikel van Merel Walraven in Sport & Strategie waarin een aantal highlights uit haar proefschrift Sports Sponsorship Effectiveness worden beschreven. Haar proefschrift levert een bijdrage aan het vakgebied met verschillende studies naar…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In…

    Boek
  • efficiency assessment with data envelopment analysis

    Over the last decades, sports sponsorship has become a popular and expensive marketing instrument. However, in business practice, projects are often not evaluated properly and academic research considering both costs…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • factsheet 2020

    De SponsorMonitor is het jaarlijkse onderzoek naar de feiten en cijfers van de Nederlandse sponsormarkt in het afgelopen jaar. De SponsorMonitor 2021 wordt voor de 11de keer door Respons en…

    Factsheet
  • retention of sponsors

    The purpose of this study is to identify different sponsors based on their level of loyalty towards Heracles Almelo. For the management of Heracles Almelo this report is an advice…

    Scriptie