Spring naar content

112 publicaties gevonden

  • onderzoek naar het gebruik van crisisresponsstrategieën bij schandalen in de sport

    In dit onderzoek is geanalyseerd in hoeverre het toepassen van een crisisresponsstrategie bij een schandaal in de sport de imagoschade van de sponsor kan beperken. Hierbij zijn de meest gewenste…

    Scriptie
  • een onderzoek naar het rendement van sportsponsoring voor tennisbond en tennisvereniging

    Deze Master thesis onderzoekt het rendement van sportsponsoring in tennis in Nederland. Voor zowel de sponsors van de tennisbond KNLTB als van tennisvereniging TV de Boekhorst wordt onderzocht wat de sponsoring (door…

    Scriptie
  • de invloed ervan op de attitude ten opzichte van een sponsor actief in de financiële sector

    De afgelopen periode zijn er verschillende voorbeelden geweest waarin een sponsor van sport, vaak werkzaam binnen de financiële sector, zich heeft terug getrokken als sponsor als gevolg van schandalen veroorzaakt…

    Scriptie
  • een oproep tot een evenwichtige belangenafweging

    Ambush marketing is een opkomende marketing techniek waarbij een partij die geen officieel sponsor is, de aandacht wegtrekt bij de officiële sponsor, door een vaak opvallende marketingactie tijdens een groot…

    Scriptie
  • een onderzoek naar het effect van matchfixing binnen het voetbal op de attitude ten opzichte van de sponsor

    In een experiment, uitgevoerd onder 158 Nederlanders, is onderzocht wat de invloed van negatieve publiciteit, in de vorm van matchfixing, omtrent een voetbalclub is op de attitude ten opzichte van…

    Scriptie
  • beïnvloedt matchfixing de merkattitude en de geloofwaardigheid van de sponsor?

    Deze studie tracht meer duidelijkheid te geven omtrent de invloed van matchfixing in de sportsponsoring. Aan de hand van een experiment is er onderzocht wat het effect van matchfixing is…

    Scriptie
  • monsterlijk energiek of tipsy van de campagne?, de invloed van congruentie tussen sport en sponsor op merkherinnering, merkattitude en evenementattitude

    Doel van dit onderzoek is zicht te krijgen op welke manier het sponsoren van sportevenementen tegenwoordig effectief bijdraagt aan de verhoging van de merkherinnering, merkattitude en evenementattitude. Het onderzoek is uitgevoerd…

    Scriptie
  • De uitgaven aan sponsoring zijn in 2016, vergeleken met 2015, met bijna 3% gedaald naar 778 miljoen euro. Die daling werd deels veroorzaakt door teruglopende sportsponsoring (-3,3%). Ook de bestedingen…

    Online artikel