Spring naar content

112 publicaties gevonden

  • onderzoek naar de attitude ten aanzien van de sponsor bij online volgers van de gesponsorde sporter

    In deze scriptie is de volgende hoofdvraag geformuleerd: Wat is de attitude van online volgers van een sporter ten aanzien van de sponsor en welke rol spelen de attitude ten aanzien…

    Scriptie
  • het vergroten en spreiden van inkomsten kan leiden tot meer duurzaamheid bij de vereniging

    De volgende onderzoeksvraag staat in deze scriptie centraal: Wat moeten verenigingen die naast breedtesport ook topsport aanbieden doen om hun inkomstenstromen zodanig te vergroten en te spreiden dat hun financiële kwetsbaarheid…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de attitude van sportbonden ten aanzien van een (mogelijk) wettelijk verbod op alcoholsponsoring

    Nog in de jaren tachtig bestond er veel weerstand tegen sportsponsoring. In de jaren daarna is die weerstand snel afgebroken. Nu bestaat er zelfs verzet tegen het beperken van sportsponsoring.…

    Scriptie
  • television sport and cultural transformation

    Fields in Vision offers a comprehensive and analytical study of the international phenomenon of television sports coverage. Garry Whannel considers the historical development of sport on television, the growth of sponsorship…

    Boek
  • how can storytelling, as activation tool for sports sponsorship, build brand equity through emotional customer connection and how is it moderated by the congruence between the brand and the athlete, and fan involvement?

    This study is conducted to answer the research question: How can storytelling, as activation tool for sports sponsorship, build brand equity through emotional customer connection and how is it moderated by…

    Scriptie
  • wie van ondernemend Nederland nu het lef heeft om te investeren in het Nederlandse vrouwenvoetbal, zal daar binnen vijf jaar enorm van profiteren

    In deze Capita zal de volgende stelling behandeld worden: Wie van ondernemend Nederland nu het lef heeft om te investeren in het Nederlandse vrouwenvoetbal, zal daar binnen vijf jaar enorm van profiteren.…

    Rapport
  • redding van de sponsoring?

    In deze masterthesis staat het onderzoek naar ‘hoe het gebruik van sociale media bij eredivisieclubs bijdraagt aan de activatie van sportsponsoring’ centraal. Hiervoor heeft er eerst een literatuurstudie plaatsgevonden, die aangevuld is…

    Scriptie
  • van sportbeleving tot sportsponsoring in Nederland

    Dit rapport gaat over de Nederlandse sportfan. Het afgelopen jaar onderzocht Repucom iedere maand de Nederlandse sport- en sponsorwereld. Met Repucoms SponsorLink verzamelden de onderzoekers een database van 5500 respondenten…

    Rapport
  • Wie is er niet op zoek naar geld? Iederéén is op zoek naar geld. Sportclubs, musea, muziekfestivals, kinderboerderijen, goede doelen, gemeenten, onderwijsinstellingen, atleten, kunstenaars, uitvinders, idealisten: iedereen is op jacht…

    Brochure
  • een goed idee?, een onderzoek naar de invloed van shirtsponsoring op merkimago en de invloed van betrokkenheid bij de sport

    In dit onderzoek staat het effect van shirtsponsoring op het merkimago centraal. De focus ligt hierbij op bedrijven die negatief in de publiciteit zijn gekomen. Er is nog weinig onderzoek…

    Scriptie