Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
76 publicaties gevonden
-
uitgaven aan sporttakken op jaarbasis
Hoeveel spenderen jongeren en volwassenen wanneer ze een bepaalde sport beoefenen? BMS Studie 43 biedt een gedetailleerd antwoord op deze centrale vraag, en dit voor heel wat sporten. Aan de…
-
Im Zusammenhang mit der Durchführung des Grand Départ wurde die Deloitte GmbH durch die Landeshauptstadt Düsseldorf Projektbüro Grand Départ Düsseldorf beauftragt, im Rahmen einer Studie eine indikative Berechnung der ökonomischen…
-
an examination of the determining factors of sports expenditure
Het voorliggende doctoraat focust op de determinanten van de individuele en gezinsuitgaven aan sportparticipatie. Vanuit economisch oogpunt is dit een belangrijk onderwerp, aangezien de sportindustrie een significante en groeiende bijdrage…
-
For several decades soccer is reckoned among the most beloved sports on the globe. This manifests itself by continuous attention from millions of people from all over the world. The…
-
a case study of a winter sports outlet in Eastern Holland
This study will try to give insight in the environmental information factors, which can than be used for further research in order to help future entrepreneurs use their environment to…
-
retention of sponsors
The purpose of this study is to identify different sponsors based on their level of loyalty towards Heracles Almelo. For the management of Heracles Almelo this report is an advice…
-
what are the effects of sponsorship and ambush marketing as dimensions of sports event marketing on financial and non-financial business outcomes?
This bachelor thesis offers a literature review in the field of sports event marketing and its potential to contribute to business outcomes. The main focus is based on the effectiveness…
-
In januari maken Nederlanders traditiegetrouw goede voornemens. Meer bewegen en bewuster eten worden veel genoemd. In deze publicatie combineert sportsponsor ABN AMRO deze belangrijke uitgangspunten. Bovendien brengt zij op basis…
-
Hoofdstuk over de business van hardlopen in het boek ‘When sport meets business. Capabilities, challenges, critiques’. Aan de orde komen onder andere: de historische en recente ontwikkelingen, uitdagingen en kritiekpunten,…
-
capabilities, challenges, critiques
Sport today means Big Business. Now a major global industry at the professional level, it has been commercialised beyond recognition, and especially in our all-branded zeitgeist of the Internet and…