Spring naar content

43 publicaties gevonden

  • Technologie heeft onze levensstijl drastisch veranderd. De jeugd groeit op in een virtuele omgeving waar internet, hyves, msn, en televisie niet meer weg te denken zijn. Veel activiteiten zijn handiger en eenvoudiger…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Al bij de eerste kritieken van ouders over het zittend computeren zagen enkele producenten kansen in het combineren van games en bewegen (Highcycle en Virtual Raquetball, 1980). Anno 2011 biedt de verbeterde…

    Artikel in vaktijdschrift
  • the role of the smartphone in the vacation choice practice of Dutch winter sport tourists

    Undertaking a ski or snowboard holiday has always been a popular vacation practice for Dutch tourists, with nearly 1 million skiers/snowboarders hitting the slopes each year. Although the essence has ever remained…

    Scriptie
  • over video-informatie en leerprocessen

    Op de Calo-Windesheim is een projectgroep gestart rond het werken met digitale hulpmiddelen in de lessen bewegingsonderwijs. De opdracht aan deze projectgroep was om te inventariseren wat momenteel al gebruikt…

    Artikel in vaktijdschrift
  • praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim

    Hogeschool Windesheim doet onderzoek naar ‘de digitale gymles’. In een aantal deelprojecten wordt onderzocht wat de effecten zijn van het gebruik van digitale middelen (zoals de Ipad) en gaming op…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Groningen zet stappen

    Of het nu gaat om het kwantitatief in kaart brengen van het beweeggedrag van een groep kinderen, het overbrengen van kennis over lichaamsbeweging of het creëren van bewustwording over gezond…

    Artikel in vaktijdschrift
  • the gendering of a leisure technology

    The 1980s saw an explosion in the use of the domestic video casette recorder (VCR), arguably the most significant new form of home entertainment technology since television. In ‘Video Playtime’…

    Boek