Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Als het balletje gaat rollen (2000)

fondswerving en sponsoring, voor sportverenigingen en andere organisaties met locale en regionale belangen

Auteur(s): Jan Verhaert

De financiële nood in de sport in Nederland is groot. Door stijgende exploitatiekosten, verdergaande privatisering, dichtdraaien van subsidiekranen, de weg naar subsidiegevers niet kunnen vinden, worden steeds meer sportverenigingen en organisaties uit het sociaal-cultureelwerk gedwongen externe geldbronnen te zoeken. Sponsoring en fondswerving zijn de trefwoorden. Hierbij wordt ten onrechte te vaak aan overeenkomsten tussen grote bedrijven en organisaties gedacht, of bij het werven van fondsen, aan acties ten behoeven van projecten in de Derde Wereld. In dit boek wordt op eenvoudige wijze uiteengezet hoe de eigen organisatie sponsorvriendelijk wordt, wat potentiële sponsors aangeboden kan worden, hoe bedrijven te selecteren en te benaderen en hoe sponsorplannen op te stellen en te verkopen. 

Literatuurverwijzing: Verhaert, J. (2000). Als het balletje gaat rollen: fondswerving en sponsoring, voor sportverenigingen en andere organisaties met locale en regionale belangen. Wietse Verhaert.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPON-0025 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving