Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Basisdocument bewegingsonderwijs (2004)

leerlijnen, tussendoelen en methodisch/didactische uitwerkingen

Standaardwerk voor het bewegingsonderwijs op de basisschool, waarin leerlijnen en tussendoelen voor een longitudinale lijn van 4 t/m 12 jaar centraal staan. Uitvoerig worden de methodisch/didactische aspecten beschreven van activiteiten binnen de 31 bewegingsthema’s die vanuit de leerlijnen zijn onderscheiden. Er is veel aandacht voor leerhulp op maat en reguleringsdoelen bij verschillende leeftijdsgroepen. Daarnaast komen organisatorische aspecten aan bod, maar ook hoe activiteiten bij de kinderen kunnen worden geïntroduceerd en hoe het hulpverlenen verloopt.

Literatuurverwijzing: Mooij, C., Berkel, M. van, & Hazelebach, C. (2004). Basisdocument bewegingsonderwijs: leerlijnen, tussendoelen en methodisch/didactische uitwerkingen. Zeist: Jan Luiting Fonds.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
KVLO LOPO-003 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Omschrijving