Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Basisschool in beweging (2011)

Kinderen bewegen te weinig. Daarom is er steeds meer interesse ontstaan in doelgerichte methoden om het beweeggedrag van kinderen te beïnvloeden. Omdat kinderen in de basisschoolleeftijd het grootste deel van de dag op school doorbrengen, is de school een geschikte context om de fysieke activiteit – het beweeggedrag van kinderen – te stimuleren. Maar hoe kan een basisschool hierop inspelen? Om op deze vraag antwoord te geven, heeft Fontys Sporthogeschool, in samenwerking met GGD Hart voor Brabant en gemeente Tilburg de methode ‘Basisschool in Beweging’ ontwikkeld. Dit initiatief werd via RAAK-subsidie door de Stichting Innovatie Alliantie ondersteund. De methode wordt in deze publicatie gepresenteerd en is ontstaan op basis van (wetenschappelijk) literatuuronderzoek en op basis van kennis en ervaring van experts. Er is in de methode zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen en mogelijkheden van basisscholen.

Literatuurverwijzing: Adank, A., & Borghouts, L.B. (2011). Basisschool in beweging. Tilburg: Fontys Sporthogeschool.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut ONDE-0054 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving