Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Begin van het schooljaar (2020)

leerlijnen en deelnamebekwaamheden

Auteur(s): Maarten Massink

Het begin van het schooljaar staat voor de deur. We gaan na een welverdiende vakantie weer de zaal in of het veld op. Vooral na de corona-lockdown is er weer energie om aan de slag te gaan en te werken aan de leerdoelen. Dat betekent weer jaarprogramma’s en periodeplannen erbij pakken en lesplannen maken voor de klas. Maar waar werken we aan? Wat is ons doel? Twee vragen zijn daarbij belangrijk; Wat zijn de leerlijnen waar we aan willen werken (jaar-/periode-/lesplanning)? Hoe werken we aan het verbeteren van deelnamebekwaamheid van leerlingen? In dit artikel aandacht voor werken aan, en onderscheid tussen leerlijnen en deelnamebekwaamheden.

deelnamebekwaamheid, leerlijnen, vakwerkplan

Literatuurverwijzing: Massink, M. (2020, september). Begin van het schooljaar: leerlijnen en deelnamebekwaamheden. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 21 - 25)

Omschrijving

  • Jaar:
    2020
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding