Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Beweegcontexten verbinden in het PO

Auteur(s): Merijn Wilde

Dit is het derde artikel in een reeks waarin leden van het ontwikkelteam Bewegen & Sport van Curriculum.nu op persoonlijke titel vertellen hoe zij op hun school al elementen van de grote opdrachten en bouwstenen voor bewegen en sport vormgeven. Deze keer ligt het accent op de bouwsteen ‘Beweegcontexten verbinden’. Die bouwsteen is een uitwerking van de grote opdrachten ‘Bewegen en Sport binnen en buiten school’ en ‘Bewegen op eigen niveau’. Het feit dat deze bouwsteen door het ontwikkelteam bewegen en sport is opgenomen in het vernieuwde Curriculum betekent met name binnen  het PO voor veel scholen een vernieuwing. In dit artikel krijgt de lezer een beeld van de manier waarop in de 
Arnhemse situatie in het PO beweegcontexten binnen en buiten school met elkaar verbonden worden.

beweegcontexten verbinden, Arnhemse aanpak

Literatuurverwijzing: Wilde, M. (2020, januari). Beweegcontexten verbinden in het PO. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 15 - 18)

Omschrijving

  • Jaar:
    2020
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding