Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Branche in beweging (2008)

een onderzoek naar de innovaties in het Nederlandse fitnessaanbond

Auteur(s): Max Haen

De fitnessbranche is een van de snelstgroeiende segmenten van de vrijetijdseconomie. Vanaf begin jaren ’80 tot nu heeft het fitnessaanbod een stormachtige ontwikkeling gekend. Hierbij hebben zich een aantal innovaties voorgedaan, die mede bij hebben kunnen dragen aan de toenemende populariteit van fitness. In dit onderzoek zal nagegaan worden welke innovaties zich voor hebben gedaan. In het fitnessaanbod worden jaarlijks talloze kleinere innovaties geïntroduceerd, die vaak ook weer in een ruimere categorie ingedeeld kunnen worden. De focus zal dan ook meer liggen op grotere innovaties die daadwerkelijk van invloed zijn geweest op de structuur van het aanbod in zijn geheel. Er zal gekeken worden welke innovaties succesvoller waren dan anderen, of de komst van een innovatie ingespeeld heeft op ontwikkelingen die zich aan de vraagkant hebben voorgedaan en welke factoren van invloed zijn op de aanschaf of implementatie van een innovatie. Het een en ander zou moeten leiden tot meer inzicht in innovatie in het fitnessaanbod.

Literatuurverwijzing: Haen, M. (2008). Branche in beweging: een onderzoek naar de innovaties in het Nederlandse fitnessaanbond. Tilburg: Universiteit van Tilburg.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPOR-TB-0016 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2008
  • Plaats:
    Tilburg
  • Uitgever(s):
    Universiteit van Tilburg
  • Collatie:
    59 p. fig. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):