Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Crisiscommunicatie zet de toon (2015)

het is een koud kunstje om de boel te laten escaleren

Auteur(s), Organisatie(s): Edward Swier, Arko Sports Media

Wat nu als het misgaat bij een feestje in de kantine, en de gasten met elkaar op de vuist gaan? En op welke manier reageer je als een jeugdtrainer zijn handen niet thuis bleek te kunnen houden? Hoe communiceer je in zulke gevallen, met je leden én de media? Goede crisiscommunicatie is van het grootste belang. “Het is een koud kunstje om de situatie onbedoeld te laten escaleren.”

Als het misgaat, dan krijg je maar één keer de kans een eerste reactie te geven. Zorg dat je meteen de juiste toon treft.

In dit artikel uit Sport Bestuur en Management zijn twee experts aan het woord over (crisis)communicatie.

Lees ook:

Incidentenprotocol voor verenigingen van de KNZB

Literatuurverwijzing: Swier, E., & Arko Sports Media (2015, juni). Crisiscommunicatie zet de toon: het is een koud kunstje om de boel te laten escaleren. Sport Bestuur en Management 17 (pp. 38-40)

Omschrijving

Uit dit tijdschrift is/zijn ook de volgende artikel(en) beschreven: