Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Effectevaluatie Fietsen Scoort (2009)

In opdracht van NISB heeft TNO een effectevaluatie uitgevoerd onder bedrijven die deelnemen aan de COS campagne Fietsen Scoort, om na te gaan in hoeverre de campagne effectief is om werknemers duurzaam in beweging te krijgen. Onder werknemers van bedrijven die maximaal zes maanden aan de campagne meededen is een retrospectieve vragenlijst uitgezet naar fiets- en beweeggedrag op het moment van afnamen van de vragenlijst, vlak voor de start van de campagne en een jaar geleden.
Geconcludeerd kan worden dat na de campagne Fietsen Scoort meer deelnemers normactief zijn dan voor de campagne. Het zijn vooral de al fietsende werknemers die meer zijn gaan fietsen. Inactieven en niet-fietsende werknemers worden nauwelijks bereikt.

Literatuurverwijzing: Hendriksen, I.J.M., Stege, J.P., & Bernaards, C.M. (2009). Effectevaluatie Fietsen Scoort. Leiden: TNO Preventie en Zorg.

Omschrijving