Spring naar content
Terug naar de kennisbank

GolfMarkt (2014)

statistieken, trends & ontwikkelingen

Auteur(s): Mandy Boer

Succes 2.0 als titel van dit nummer doet vermoeden dat de golfmarkt de oplossing heeft gevonden voor het verbeteren van de exploitatie van golfbanen en -clubs. Alsof succes een keuze is, en die keuze aan u zou zijn! Dat zou een wel erg eenvoudige visie zijn op de golfmarkt anno 2014, en dat is dus ook niet wat we bedoelen. In diverse uitgaven, tijdens seminars/congressen en andere bijeenkomsten van de golfmarkt is het woord ‘verandering’ tot vervelens toe gevallen. Toch ontkomen we er niet aan om dit woord te noemen. Gelukkig zijn er vele voorbeelden van clubs, banen, professionals en golfers die zich bereid hebben getoond te veranderen. Vaak gaat dat langzaam, maar het gebeurt en het wordt zichtbaar. De overtuiging is dat succes is voorbehouden aan degenen die bereid zijn na te denken over verandering en zich willen aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. Niet klakkeloos het roer omgooien, maar bewust met een open vizier keuzes maken en gestructureerd toewerken naar een nieuwe situatie. Dat is wat nodig is om golf een gezonde toekomst te bieden en dat is ook wat er gaande is. Nog niet overal, maar wel op veel plaatsen. En hierdoor neemt de kwaliteit van de golfbranche toe, waardoor ook de kwantiteit weer een groei kan laten zien. 

Literatuurverwijzing: Boer, M. (2014). GolfMarkt: statistieken, trends & ontwikkelingen.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut SPOR-TB-0011 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving