Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Impactagenda (2004)

een methode om maatschappelijk betrokken ondernemen op lokaal niveau te stimuleren

De impactmethode houdt in dat gemeenten, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven zich inzetten op lokaal niveau en dat er samenhang ontstaat tussen de activiteiten en de gemeente, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. De centrale idee van de impactagenda is dat mensen en organisaties eerder bereid zijn te investeren in de samenleving als ze ook betrokken zijn bij de resultaten. De Commissie Vrijwilligersbeleid experimenteerde in Goes en Breukelen met deze methode.

Literatuurverwijzing: Meijs, L., & Phoelich, L. (2004). Impactagenda: een methode om maatschappelijk betrokken ondernemen op lokaal niveau te stimuleren. Den Haag: Commissie Vrijwilligersbeleid.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut VRIJ-TB-0004 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving